A Mammut nevű svájci cég hamarosan üzleti fennállásának 150. évfordulóját ünnepli; ennek az időnek nagy részében hegymászóknak és túrázóknak való felszerelések készítésével foglalkoztak.
Néhány évvel ezelőtt megvásárolták az Ajungilak nevű norvég hálózsák márkát. Ahogyan az egy ilyen régóta létező cég esetében illik, a Mamut új kezdeményezést indított el, amely kimondottan a fenntarthatóságra összpontosít. Új termékük, a három-évszakos hálózsák belső és külső része 100%-ban újrahasznosított poliészterből készült, míg a belső szintetikus töltőanyag saját szabadalmaztatott MTI (mikrohőszigetelésű) újrahasznosított poliészter töltetükből készült. Ez a mikrohőszigetelés állítólag nagyobb testmeleget biztosít még többszöri mosás után is, mint más vezető márkák szigetelései.
Néhány egyéb fenntarthatósági vállalásuk magában foglalja a hegymászók számára szerves pamutból készített ruhaválaszték bevezetését is. Szintén újdonság, hogy a Mammut mostantól begyűjti az elhasználódott ruhadarabok és cipőket, amelyeket eljuttatnak újrahasznosító partnereiknek, hogy ezzel is megkönnyítsék a textilek újrahasznosítását és új termékekben való felhasználását.Ezenfelül jelentős lépéseket tettek annak érdekében, hogy egy öko-értékelést követően cégközpontjukban nagy mértékben csökkenthessék ökológiai lábnyomukat.