Túrázóknak újrahasznosított hálózsák dukál

A Mammut nevű svájci cég hamarosan üzleti fennállásának 150. évfordulóját ünnepli; ennek az időnek nagy részében hegymászóknak és túrázóknak való felszerelések készítésével foglalkoztak.

Néhány évvel ezelőtt megvásárolták az Ajungilak nevű norvég hálózsák márkát. Ahogyan az egy ilyen régóta létező cég esetében illik, a Mamut új kezdeményezést indított el, amely kimondottan a fenntarthatóságra összpontosít. Új termékük, a három-évszakos hálózsák belső és külső része 100%-ban újrahasznosított poliészterből készült, míg a belső szintetikus töltőanyag saját szabadalmaztatott MTI (mikrohőszigetelésű) újrahasznosított poliészter töltetükből készült. Ez a mikrohőszigetelés állítólag nagyobb testmeleget biztosít még többszöri mosás után is, mint más vezető márkák szigetelései.

 
Néhány egyéb fenntarthatósági vállalásuk magában foglalja a hegymászók számára szerves pamutból készített ruhaválaszték bevezetését is. Szintén újdonság, hogy a Mammut mostantól begyűjti az elhasználódott ruhadarabok és cipőket, amelyeket eljuttatnak újrahasznosító partnereiknek, hogy ezzel is megkönnyítsék a textilek újrahasznosítását és új termékekben való felhasználását.Ezenfelül jelentős lépéseket tettek annak érdekében, hogy egy öko-értékelést követően cégközpontjukban nagy mértékben csökkenthessék ökológiai lábnyomukat.

Ajánlott tartalom

AM: nemzetstratégiai kérdés a hazai vetőmagágazat

Nemzetstratégiai kérdés a hazai vetőmagágazat. A hazai agrártermelés hosszú távú fenntarthatóságához alapjaiban járulnak hozzá a hazai, kiváló minőségű vetőmagok és szaporítóanyagok - mondta Farkas Sándor, az Agrárminisztérium (AM) parlamenti államtitkára csütörtökön Szarvason, az I. Országos Vetőmag-gazdálkodási Konferencia megnyitóján a tárca közleménye szerint.