Különleges és viszonylag olcsó gépkocsit tervezett egy müncheni startup.
A Sono Motors által megálmodott Sion elektromos meghajtású járművet 120 kilométeres hatótávolság és 12 000 eurós ár jellemzi, a különlegessége pedig, hogy a karosszériáját napelemekkel fedték le. Az új modell két éven belül jelenhet meg a piacon, írta a spiegel.de. A céget négy évvel ezelőtt alapította a 23 éves Jona Christians, a szintén 23 éves Laurin Hahn és a 28 éves Navina Pernsteiner. Christians kijelentette, hogy a projekt barkácsötletként indult. Nem tudtak sem hegeszteni, sem ragasztani, de nagyon sok dolgot meg tudtak tanulni a YouTube segítségével. Feláldozták a megtakarításaikat és amikor az már nem volt elég, fesztiválokra jártak és ott adták el az általuk készített termékeket. Minden pénzt az elektromos autó megalkotásába fektettek be. Mindez kifizetődött, hiszen a vállalkozásuk ma már 15 munkatársat foglalkoztat és félmillió euró befektetési tőkét gyűjtött össze.
Christians közölte, hogy az első Sionokat 2019-től szállíthatják ki. A legelső gépkocsit a Roding Automobile GmbH készítette el, amely kifejezetten a prototípusok gyártására specializálta magát és amely a saját fejlesztésű Roadster R1 sportkocsival vált ismertté. A Sionból lesz egy alapmodell 14,4 kilowattórás akkumulátorral 12 000 euróért, valamint egy 30 kilowattórás akkumulátoros és 250 kilométeres hatótávolságú változat 16 000 euróért. Navina Pernsteiner elmondta, hogy az akkumulátorokat az ügyfeleknek nem kötelező megvásárolniuk, azokat akár bérelhetik is.
Christians hozzátette, hogy a gyártási költségeket úgy tartották alacsonyan, hogy meglévő, elsősorban licencmentes megoldásokat alkalmaztak. A napelemeket a motorháztetőn, az ajtókon és a tetőn helyezték el, így összesen 7,5 négyzetméteren valósul meg az áramtermelés. Felhős időben is 12-15 kilométer a hatótávolság, a panelek pedig annyira stabilak, hogy akár egy parkolási balesetet is túlélnek.