„A forgalom csökkentése csak még több kárt okoz.” – így egy gondolat. De „…a forgalmi dugók, ha jól szervezettek, még jót is tehetnek a környezetnek.

A forgalmi dugók környezetbarátok?

„A forgalom csökkentése csak még több kárt okoz.” – így egy gondolat. De „…a forgalmi dugók, ha jól szervezettek, még jót is tehetnek a környezetnek.

Alapvetően olyan mértékű frusztrációt okoznak, amely arra ösztönzi a járművezetőket, hogy inkább metróval, vagy akár lóháton közlekedjenek.”

Vedd fel a képzeletsapkát és kirándulj egyet a New York-i íróval, David Owen-nel, a Zöld metropolisz című könyv szerzőjével. A Wall Street Journal egy cikkében Owen úgy érvel, a dugódíj és más stratégiák úgy mozgatják az autókat, mint a figyelmeztető fények az autópálya bejáratánál. Kétes környezeti előnyökkel jár, hajtja a forgalmat, könnyebbé teszi a vezetést, sőt, arra ösztönözni az embereket, hogy inkább taxit használjanak, mint metrót.:

„ … A jobb forgalom ténylegesen növelné az autók által okozott környezeti károkat, azáltal, hogy emelik az általános forgalomszintet, terjeszkedésre, hosszabb autópályák építésére ösztönöznek. A forgalom növekedése együtt járt a megfelelő az üzemanyag-fogyasztás emelkedésével, mely az államokban így is 5,5 millió gallon évente.”

Persze a tanulságként ismételten levonható, hogy sokkal jobban járnánk, ha autó helyett metróra szállnánk, vagy más, tömegközlekedési módot választanánk. Sajnos, azonban amíg az ember még mindig lusta, nem fogja feláldozni kellemes bőrülését a villamos szövetüléseire, addig ne is várjuk, hogy bármi változni fog. Vakon menetelünk, a KÉSŐ felirat felé.

Ajánlott tartalom

Energiatakarékosság új-generációs típusházzal

Szinte az összes, az ÉMI szentendrei Nemzeti Mintaházparkjába tervezett 9 bemutató épület kivitelezése elindult 2024 október közepén. Ezek között a Leier Rába típusháza lesz az egyetlen olyan ház, amely nem könnyűszerkezetes technológiával épül, és amely a tervek szerint 2025. márciusára el is készül.