A Mol Energiakereskedő Kft. lett Magyarország leghatékonyabb vállalata, a Profiles International Hungary Kft. felmérése szerint.
A kutatás során a vizsgált cégek üzemi eredményét és a teljes munkaidőben foglalkoztatottak létszámát osztották el, így következtettek az élőmunka hatékonyságára.
A Profiles International HR tanácsadó és a Budapesti Gazdasági Főiskola Diák Vállalkozásának közös projektje során mintegy 370 magyarországi székhelyű, tőzsdei és nem tőzsdei társaság pénzügyi adatait vizsgálták. A kutatás internetes anyagok áttekintéséből, valamint egyes vállalatvezetőkkel készített interjúkból állt.
A felmérésben 10 gazdasági szektor vállalatait mérték fel, amelyek összesen közel 300 ezer alkalmazottat foglalkoztatnak. Az összesített rangsor mellett, az egyes ágazatok vállalatairól külön lista is készült. E megfontolás mögött az állt, hogy az egyes ágazatok különbözhetnek egymástól a téren, hogy az azonos eredmény teljesítéséhez mennyi élőmunkára van szükségük – ismertette a Profiles International.
Az összesített listán a második az MVM Trade Zrt., harmadik pedig az E.on Trade Zrt. A lista első tíz vállalatából hét az energia szektorban tevékenykedik, míg a másik három nagykereskedelmi cég.
A feldolgozóipari ágazatban az Audi Hungária Motor Kft.-t találták a leghatékonyabbnak, az építőipari lista élén a Market Építőipari Zrt. végzett, míg a pénzügyi szektorban az FHB Jelzálogbank Zrt. vezeti a rangsort.
Az összesített lista negyedik helyén áll a Hansa Kontakt Kft., amely egyben a leghatékonyabbnak nagykereskedelmi cég is, míg a kiskereskedelmi ágazatban a Toyota Motor Hungary Kft. kapta a legjobb besorolást.
A felmérés egyik fő következtetése az lett, hogy a leghatékonyabb magyar vállalatok igyekeznek korlátozni alkalmazottaik számát és szkeptikusan állnak a létszámnövelésre irányuló kérésekhez. A Profiles International Hungary Kft. megállapítása szerint a hatékony cégeknél tudatos vállalati kultúra működik és az egyes feladatkörök jól körülhatároltak.