A Nike a design csúcsán

A gyakorlatilag teljes egészében hulladékok felhasználásával készült kosárlabdacipő elnyerte az egyik legmagasabb designkitüntetést az IDEA-t. A díjat tavaly az iPhone vihette haza.

A Kasey Jarvis, Andreas Harlow, Fred Dojan és Dan Johnson által tervezett cipő megfelel a Nike fenntarthatóságot szem előtt tartó, szigorú tervezési szabványainak. Felsőrésze a gyárban megmaradó bőr- és szintetikus bőrhulladékból áll, különleges technikával összevarrva a maradékanyagokat. A talp középső része a termelés során keletkező törmelékből és habból áll, míg alsó része csökkentett toxintartalmú, környezetbarát gumit tartalmaz, mely szintén gyártási hulladékokat, maradékanyagokat hasznosít újra ily módon.

A cipő még tavaly debütált a ligában, ahol Steve Nash hordta azt. A következő szezonban szintén a Phoenix Suns irányítója népszerűsíti a sportszer díjnyertes generációját, míg a kereskedelmi forgalmazás elkezdődik.

A díj elnyeréséhez hozzájárulhatott a vállalati vezetés pozitív érdeklődése az elmúlt hónapokban a környezetvédelem iránt. Az újrafeldolgozást és –hasznosítást célzó programja, melynek az említett cipő is eredménye egyre népszerűbb.

A Greenpeace tanulmánya és vádja után pedig bevezette az Amazonas erdeinek védelmét kitűző projektet, melynek alapja, hogy újonnan bevezetett tanúsítványrendszerének köszönhetően nem készülhet Nike termék az Amazonas környékén folytatott szarvasmarha-tenyésztésből származó bőrből. Továbbá kötelezettséget vállalt a szénsemleges gyártás megvalósítására, valamint a hulladék jelentős csökkentésére 2011-ig.

A Nike új programjai elősegíthetik az iparág elmozdulását a fenntarthatóság felé, hiszen meghatározó szereplője az ágazatnak. Pár héttel az AmazonNo projekt bejelentése után, a Timberland is megalkotta hasonló célú tanúsítványrendszerét.

Ajánlott tartalom

Vasárnap kezdődik a fővárosi tavaszi nagytakarítás

Tavaszi nagytakarítást lesz április 21-én és 28-án a Nagykörúton és környezetében, továbbá a főváros számos forgalmas közterén és csomópontjában a BKM Budapesti Közművek Nonprofit Zrt. és Budapesti Közlekedési Központ (BKK) együttműködésében.