A Tesla gigagyára elbújhat Kína mögött

A Visual Capitalist infografikájából az lítium-ionos akkumulátorok termelésének jelenlegi állása és a várható növekedés is kiderül.

Januárban kezdte meg a termelést a Tesla nagy médiafigyelmet kapó óriás lítium-ion akkumulátorgyára, a Gigafactory 1 Nevada államban. S bár kétségtelenül mérföldkőnek számít az iparágban a gyár beindítása, világszerte több hasonló méretű üzem állt termelésbe, a legtöbb közülük Kínában.

Simon Moores, a Benchmark Mineral Intelligence ügyvezető igazgatója a Virtal Capitalistnak azt mondta, hogy a Tesla Gigafactory valóban elsődleges fontosságú az elektromos közlekedés elterjedése szempontjából, de a legtöbb új lítium-ion akkumulátorok gyártására szakosodó üzem Kínában épül. Ezek közül néhány a Tesláéhoz hasonlóan hatalmas méretű. Ilyen lesz például a Contemporary Amperex Technology Ltd (CATL) üzeme is, amely ha elkészül, 50 higawatt gyártási kapacitásra lesz képes és ezzel ez lesz a világ legnagyobb ilyen gyára.

A CATL piaci értéke már most is 11,5 milliárd dollár, de a cég akár a világ legnagyobb szereplője is lehet az akkumulátor szektorban, amennyiben 2020-ig iskerül feltornásznia a termelési kapacitásokat a jelenlegi hatszorosára, azaz 50 gigawattra.

A CATL mellett több más gyártó is, például a Panasonic, az LG Chem, a Boston Power is új üzemeket épít Kínában, a Samsung és a BYD pedig a meglévő gyáraikat bővíti. A Kínában jelenleg működő lítium- ion akkumulátorgyárak teljes gyártási kapacitása 16,4 gigawatt, ez 2020-ra várhatóan 107,5 gigawattra nő majd.

Ez a nagyarányú növekedés azt jelenti, hogy három év múlva a világ teljes gyártási kapacitásának 62 százalékát Kína adja majd. Az ázsiai országon kívül csupán három ország számít komoly piaci szereplőnek a területen, az Egyesült Államok, Dél-Korea és Lengyelország. A Visual Capitalist infografikáján a világ jelenlegi kapacitásait és a várható növekedést követheti nyomon, írta az nrgreport.com.

Ajánlott tartalom

A céges autók felelnek a teljes közúti károsanyag-kibocsátás feléért

Érdemes odafigyelnie a cégeknek céges autóflottájuk megválogatásánál és üzemeltetésénél, ugyanis a közúti közlekedés okozta károsanyag-kibocsátás zöméért ezek a járművek felelősek a leginkább Európában, mutatott rá egy tanulmány.