Állami támogatás szükséges az elektromos autók gyors terjedéséhez

Az elektromos autók gyenge pontja továbbra is az akkumulátor: az egység magas ára és a vele elérhető viszonylag kicsi hatótáv még hosszú ideig akadályozzák majd a technológia kereskedelmi alkalmazását.

Amennyiben nem kerül sor valamilyen technológiai áttörésre, az elektromos autók gyors elterjedését csak állami támogatással lehet majd csak elősegíteni – írja a Boston Consulting Group (BCG) pénteken Münchenben közzétett tanulmánya. Támogatások, adókedvezmények, illetve más állami beavatkozások híján a piac csak vontatott ütemben fejlődhet.
A tanulmány szerint az elkövetkező tíz évben még az akkumulátor még 8-10 ezer dollárral (5,6-7,0 ezer euró) járul majd hozzá az elektromos autók árához. “A magasabb vételár miatt a vevők gondosan mérlegelik majd, hogy egyáltalán megéri-e elektromos autót vásárolni belsőégésű motoros autó helyett” – mondta a BCG igazgatója Georg Sticher.

Komoly problémát támaszt az akkumulátorokkal elérhető hatótáv is: olyan akkumulátorok, amelyek a belsőégésű motorokhoz hasonlóan legalább 500 kilométernyi út megtételéhez elegendő energiát tárolnak, majd percek alatt feltölthetőek, még legalább tíz évig nem kerülnek majd kereskedelmi forgalomba.
A hibrid és az üzemanyagcellás villanymotoros hajtású járművek jövőjéről viszont rózsás képet fest a tanulmány. A két technológia piaci részesedése 2020-ra eléri a 26 százalékot az újonnan értékesített járművek között Kínában, Japánban, az Egyesült Államokban és Nyugat-Európában. Ez mintegy 14 millió járműnek felel meg. A lítium-ion akkumulátorok világpiaca addig mintegy évi 25 milliárd dollárra megháromszorozódik.

Fontos szerepet játszanak az állami támogatások az elektromos autók elterjedésében. Amennyiben a Franciaországban, Németországban és az Egyesült Államokban jelenleg 7,500 dollárt is elérő támogatások fennmaradnak 2020-ig, egy elektromos autót akár egy-öt év alatt is amortizálni lehet majd.

Ajánlott tartalom

A Suzuki bemutatta első tisztán elektromos személyautóját

A Suzuki Motor Corporation Milánóban bemutatta első sorozatgyártású elektromos (BEV) modelljét, az e-Vitarát, amely stratégiai jelentőségű a vállalat számára - közölte a cég kommunikációs vezetője hétfőn az MTI-vel.