Az első, lakossági fogyasztók számára is hozzáférhető állomás a Stuttgarti repülőtéren kapott helyet. A töltőállomást az OMV működteti, a vállalat a Daimler AG és a vegyianyag-ellátó Linde AG vállalatával együttműködve valósította meg a tervet.

Átadták Németország első nyilvános hidrogén töltőállomását

Az első, lakossági fogyasztók számára is hozzáférhető állomás a Stuttgarti repülőtéren kapott helyet. A töltőállomást az OMV működteti, a vállalat a Daimler AG és a vegyianyag-ellátó Linde AG vállalatával együttműködve valósította meg a tervet.

A 400 németországi kutat üzemeltető OMV-nek szintén ez az első ilyen projektje. A töltőállomás a Linde ionkompresszor technológiáját alkalmazza, és egyaránt alkalmas a 350 illetve a 700 báros töltédre is. A népszerű Honda FCX Clarity 350 bar alatt tárolja a hidrogént, míg a többi modell inkább a 700 bar nyomást részesíti előnyben. A hidrogén előállítása földgázból történik, mellyel a szén-dioxid-kibocsátás 30%-kal csökkenthető, a Linde azonban már dolgozik egy új technológián, melynek segítségével a hidrogént biogén nyersanyagokból nyernék. A töltőállomás sikerével a Daimler kisebb töltők sorozatgyártását tervezi, B-Class F-Cell még idén, az évvége felé, forgalomba kerülhet.

stuttgarti töltőállomás

Az együttműködésről részlet a Daimler sajtóközleményéből:
„2009. június 17- én a stuttgarti repülőtéren átadásra került az első hidrogén töltőállomás az OMV, a Linde és a Daimler együttműködésében. A projekt Baden-Württemberg tartomány támogatásával valósult meg. A cél a hidrogén, mint környezetbarát energiaforrás használata volt, hiszen az innovatív hidrogénállomások hosszú távon csökkenthetik a fosszilis tüzelőanyagok befolyását, és egy lépéssel közelebb visznek minket a fenntartható mobilitáshoz illetve a kibocsátásmentes jövőhöz.

Az átadott töltőállomás a legújabb generációt képviselő, üzemanyagcellás járművek, mint a Mercedes-Benz B-Class F-CELL igényeit teljes mértékben kielégíti 700 báros töltési lehetőségével”.

Ajánlott tartalom

Gazdára találtak az első elektromos járművek a vállalati pályázaton

Megszülettek az első támogatói döntések a kormány februárban megnyitott programjában. Az eddigi nyertes pályázatok alapján 191 vállalkozás kap több mint 849 millió forint támogatást 218 új elektromos gépkocsi megvásárlásához - tájékoztatta az MTI-t szerdán az Energiaügyi Minisztérium (EM).

Nincs hozzászólás

  1. 700 bár! és még féltek az emberek a 2-3 bár nyomású LPG től!
    pld nemeto. ban is csak egy pár éve van LPG kút,mert nem tartották elég biztonságosnak.
    Ezek szerint kőolaj témában elég aggasztó a nemzetközi helyzet
    nem-de kollégák?

  2. Az biztos, hogy amit a filmekben látunk (olaj lobbi – embereket megfenyegetnek stb… ) az igenis a valóság! Szerintem a kőolajban érdekelt cégek veszik meg az ilyen fajta úttörő találmányokat stbb…!

  3. Több mint 40 évnyi népbutítás után egyesek még mindig ezt a hülyeséget erőltetik, és sokan még mindig bedőlnek ezeknek.

  4. Szerintem nem kell nagy összeesküvés elméletekre gondolni rögtön. A mai társadalmak a kőolajra épültek, az infrastruktúra ehhez igazodik. Az átállás egy új energia fajtára, a teljes infrastruktúra átalakításával lehetséges. Ez rengeteg pénzt jelent és a hidrogén előállítása is drágább még mint a benziné. Ha majd egyre jobban fogy a kőolaj és a benzin már megfizethetetlen lesz, akkor majd ugrásszerűen fel fog gyorsulni ez a technológia.