Az EU új szabványokat javasol a járművek szennyezőanyag-kibocsátásának csökkentése érdekében

Az Európai Bizottság csütörtökön javaslatot terjesztett elő az EU-ban értékesített új gépjárművek légszennyezésének csökkentésére, a levegőminőség javításnak érdekében.

A javaslat értelmében, az Euro 7 kibocsátási előírások az összes gépjárműre vonatkozó kibocsátási határértékeket egységes szabályrendszerbe foglalják. Az új szabályok üzemanyag- és technológiasemlegesek, azaz ugyanazokat a határértékeket írják elő, függetlenül attól, hogy a jármű benzint, dízelt, elektromos meghajtást vagy alternatív üzemanyagokat használ. Az Euro 7 előírások lesznek az első olyan kibocsátási szabványok világszerte, amelyek túlmutatnak a kipufogócsövekből származó kibocsátások szabályozásán, és további határértékeket állapítanak meg a fékekből származó részecske illetve a gumiabroncsokból származó mikroműanyag-kibocsátásra. A javaslat biztosítaná továbbá, hogy az új autók hosszabb ideig maradjanak “tiszták” tehát kevésbé légszennyezők, minden járműnek az eddiginél hosszabb ideig kell majd megfelelnie a szabályoknak: a személygépkocsik és kisteherautók megfelelőségét addig fogják ellenőrizni, amíg ezek a járművek el nem érik a 200 ezer kilométert és a 10 éves kort. Az Európai Bizottság szerint az új szabványok alkalmazása várhatóan a személygépkocsik esetében 35, a buszok és tehergépkocsik esetében pedig 56 százalékkal csökkentik majd a károsanyag-kibocsátást. A javaslatot testület az Európai Parlament és az uniós tagállamok kormányait tömörítő tanács elé terjeszti elfogadásra. Amennyiben a két uniós testület ezt jóváhagyta az új szabványok 2025-ben lépnek hatályba.

 

mti

Ajánlott tartalom

Faültetési napot hirdet a 10 millió Fa civil szervezet

Április 22-e, a Föld napja alkalmából Nemzeti Faültetési Napot hirdet a 10 millió Fa civil szervezet országos közössége. Az akciót minden évben március első szombatján tartanák meg azzal a céllal, hogy a közösségi összefogással a lehető legtöbb fát ültessék el.