Bemutatták az elektromos autótöltő protokoll új verzióját

Open Charge Alliance (OCA) az elektromos járművek infrastruktúrájában a vezető nyílvános- és magánszervezetek globális konzorciuma nyilvánosságra hozta az Open Charge Point Protocol (OCPP) 2.0, Release Candidate 1 (RC1) alkalmazását.

50 országban van jelen az OCCP és több, mint 10.000 töltőállomáson alkalmazzák az elfogadott elektromos autótöltő protokollt. A 2.0 változat fenntartja az OCPP 1.5 alapfunkcióit, de egyúttal egy további funkcióval egészül ki, a hatékonyabb modernebb forgalom támogatásához, az árak közlésén, intelligens díjszámítások a töltőállomások javított fentartásán keresztül, írja a magyarkozlekedes.hu.

Az OCCP egy szabadon rendelkezésre álló nyílt szabvány, a Site-Hosts-okon egymással kompatibilis Hardware és Software keveréséhez és egymáshoz történő illesztéséhez, anélkül, hogy új töltőállomásokba kellene beruházni. Előszőr 2010-ben mutatták be, és alkalmazták, ami egy megbízható eljárás a hálózati struktúrában a beruházások költségeinek és kockázatának optimalizálására. Az aktuális, OCPP 1,5 változatot 2011-ben vezették be, az ágazaton belül különböző innovációt biztosított. Az OCPP új változatról Open Industry Alliance-vel (nyílt iparági szövetség – a szerk.) közösen döntöttek annak érdekében, hogy kiderüljön, hogy a protokoll eleget tesz a változó piaci igényeknek. Jelenleg 50 országban a hálózati töltőállomások és szolgáltatók az OCPP 1.2–t ls 1.5-öt alkalmazzák több, mint 10.000 töltőállomáson.

„Az OCA-ban az egész világból aktív részvételre bíztattunk munka-csoportokat az OCPP továbbfejlesztése érdekében”- nyilatkozta Onoph Caron az Open Charge Alliance alapító tagja és az E-laad ügyvezetője.” Serkenteni fogja a versenyt, ezzel az árat és a minőséget, ha nyílt szabványokat gazdasági környezetben alkalmaznak. Úgy gondoljuk, hogy ez pedig az elektromos járművek globális növekedését gyorsítani fogja.”

Egyik fő kezdeményezése az OCA-nak egy vizsgálati-munkacsoport létrehozása, mely eszközöket biztosít, folyamatokat dolgoz fel (például kompabilitás ellenőrzés, támogatás az eredetiségi bizonyítványhoz) melyek segítségével a tagok bizonyítani tudják hogy OCPP-alkalmazásuk megfelel a nyilvánosságra hozott előírásoknak. Vizsgálati-eszközöket fog az OCA biztosítani, pénzügyi támogatással az OCPP 1.5 és 2.0 kompatibilitási tesztjeihez.

„Az OCPP 2.0 bevezetésével a töltőállomás hálózatok üzemeltetői jobb átlátással fognak rendelkezni és hozzáférésük lesz olyan fontos funciókhoz, mint az árak közlése, intelligens díjszámítások, a töltőállomások ápolási feladatai. Köszönetet szeretnénk mondani mindazoknak, akit hatékonyan részt vettek ebben a globális kezdeményezésben, mert ez az együttműködés de-fakto szabvánnyá tette az OCPP-t az elektromos autók töltőhálózatának kialakításában” – nyilatkozta Brett Hauser, az Open Charge Alliancew alapító tagja, a Greenlots elnöke.

AZ Open Charge Alliance (OCA) a vezető nyílvános- és magánszervezetek globális konziciuma az elektromos gépjárművek (EG) infrastruktúrájáben, melynek közös célja az Open Charge Point Protokol (OCPP) elterjesztése. Az OCPP annak érdekében fejlesztették ki, hogy kompatilibis szabványt hozzanak létre az egész világot átfogó nyílt és hatákony EG hálózatok biztosítására. Ez ma már elfogadott protokoll 50 országban, több, mint 10.000 töltőállomáson. Egységes kommunikációt, elérhetőséget, összehangolást kínál a töltőállomások és az igazgatási rendszerek között.

Ajánlott tartalom

A Suzuki bemutatta első tisztán elektromos személyautóját

A Suzuki Motor Corporation Milánóban bemutatta első sorozatgyártású elektromos (BEV) modelljét, az e-Vitarát, amely stratégiai jelentőségű a vállalat számára - közölte a cég kommunikációs vezetője hétfőn az MTI-vel.