Biciklis bérlet a BKV-tól?

Van egy izgalmas ajánlata a BKV-nak a kerékpárosok számára. Lehet, hogy lesz több is, ha a Budapesti Közlekedési Központ kérdőíve elég nagy nyomást helyez a döntéshozókra.

Hogy mennyire fontos tájékozódási felület a Facebook, és mennyire csak akkor fogja fel a tollforgató is, hogy valaminek tényleg komoly hírértéke van, ha megosztások tömegét csapják az arcába, kitűnő példa rá a BKK-bringásmatrica léte, írja az mno.hu. Egy bizonyos Novotta Ferenc pénteken fogta a mobilját, és onnan felküldött egy BKK-s linket, így nézett ki: Most már mindegy, mióta „titkolja” a Budapesti Közlekedési Központ, hogy van egy különleges bérletkombináció a kerékpározók számára. Ferit követve 3 nap alatt 11 ezren osztották, köztük a kerékpárosklub Fb-profilja: havi 500 forintért a főváros határain belül feltehetjük a drótszamarat mindazon járműre, amelyre eddig utazásonként egy vonaljeggyel tehettük. HÉV-re, de a hajókra és a fogaskerekűre is. Másfél vonaljegy ára. Mivel a vonatra külön díjszabás van, feltételezzük, oda a hagyományos, „ócsított” szállítási táblázat mérvadó. Maga az ötszáz forintos izé valójában egy metál matricácska, amit a bérletszelvényre kell ragasztani, és addig érvényes, ameddig a bérlet – egyszerre kellene tehát matricát és havibérletet venni. (Hogy ne legyen az élet egyszerű: negyedéves bérletre hármat kell venni ezerötért, szemeszterbérletre ötöt.) Netes keresés szintjén sok idő, de vagy három perc volt, míg a BKV honlapján megtaláltam, hol árusítanak ilyet – Feri közölte, ugye, hogy mindenhol nem… –, de vagyok annyira közszolgálati, hogy a mi pénzünkből működő honlap linkjét iderakjam. Tehát ITT van a rövid lista a pénztárak helyszíneiről, ahol matricát adnak.

A közösségi oldalon kommentelők közt vannak, akik úgy vélik, nem azért bicikliznek, hogy a BKV-t „etessék”, de nem kevesen már az iránt érdeklődnek, miként bővül a kerékpárok „békávézhatóságának” köre; félve mondom ki, de robbanásszerűen nőne még tovább a bringázók száma, ha tudnák, az esti záporban vagy az ősz végi havazásban feltehetnék az üresen kóricáló villamosra a drótszamarat. Nem, ez nem baromság, maga a BKK indított kérdőíves kutatást, hogy megtudja, miként reagálna arra az utazóközönség, ha ilyen-olyan korlátozással és feltételek mellett, de felszállhatna a járművekre a bajba jutott biciklis. Én már kitöltöttem, mértéktartó voltam…

Ajánlott tartalom

Kék bolygó – A talajmegújító gazdálkodással egészségesebb élelmiszerhez juthat a fogyasztó

A talajmegújító mezőgazdaság, a no-till technológia alkalmazása nem csak a talajeróziót csökkenti és a talaj vízmegőrző képességét javítja, hanem a fogyasztók is egészségesebb élelmiszerekhez juthatnak általa - hangzott el Áder János volt államfő, a Kék Bolygó Klímavédelmi Alapítvány kuratóriumi elnöke Kék bolygó című podcastjának hétfőn közzétett legújabb, a legnépszerűbb videómegosztó portálon is elérhető adásában.