Díjazták a legnagyobb öko webáruházat

Idén a környezetbarát és energiatakarékos termékeket kínáló Zöldpolc webáruház vitte haza az év legjobb FMCG webshopjának járó díjat.

A GoldenBolt szakmai versenyre 39 webáruház jelentkezett, ahol vizsgálták többek között az ügyfélszolgálat elérhetőségét, minőségét, a honlap átláthatóságát és a szállítás minőségét.
A Mai Piac október 21-én harmadik alkalommal osztotta ki az év legjobb FMCG-webshopjainak járó díjakat. A Royal Szamos Cukrászda különtermében rendezett ünnepségen jelen voltak a díjak várományosai, a tavalyi győztes, a Mai Piac szerkesztősége és a HVG Online Zrt., a KutatóCentrum,  valamint az Interware Zrt. képviselői.
A fődíjas családi vállalkozás motorja a közgazdász végzettségű Rakonczay Tamás, aki korábban informatikai és menedzsment-tanácsadóként dolgozott.

A Zöldpolc létrehozását közel féléves előkészítő munka előzte meg, mondja a tulajdonos, mivel nulláról kellett felépíteni egy komplett céget és virtuális „zöld” boltot. A vállalkozás a következő koncepcióból indult ki: „ A bio boltok hatékonyan kiszolgálják az egészséges táplálkozás iránt érdeklődő vásárlókat, viszont a háztartásban használt környezetbarát és energiatakarékos termékeket úgy kell tucatnyi boltból összeválogatni. A webboltunkkal egy hiányt szerettünk volna pótolni, ahol igyekszünk „zöld alternatívát” nyújtani egy átlagos magyar háztartásban használt valamennyi termékre. 20 beszállító válogatott környezetbarát termékeit kínáljuk: mosó- és tisztítószereket, natúr kozmetikumokat, mosható pelenkát és témába illő könyveket, hogy csak néhány termék kategóriát említsek. Ezen kívül számos megoldást kínálunk az otthoni áram-, víz- és gázfogyasztás csökkentésére, ami szintén hozzátartozik egy zöld háztartás vezetéséhez.”

Bár a Zöldpolc webáruház csak közel fél éve indult, a forgalom hónapról hónapra dinamikusan növekszik. „Amikor elindítottuk boltunkat, már akkor a legnagyobb kínálatot felvonultató „zöld” webáruház voltunk, közel 500 termékkel. Mára ez a szám 750-re bővült, és szinte minden héten további termékeket kutatunk fel és tesszük elérhetővé vásárlóink számára.” A Zöldpolc más szempontból is különbözik hasonló webboltoktól. Ilyenek például a versenyképes árak, a termékoldalakon található részletes információk, a termékképek minősége, a rövid szállítási határidő, a szállítási opciók (futárszolgálat és személyes átvételi lehetőség 87 városban) és az ügyfélszolgálat minősége.

Ajánlott tartalom

AM: nemzetstratégiai kérdés a hazai vetőmagágazat

Nemzetstratégiai kérdés a hazai vetőmagágazat. A hazai agrártermelés hosszú távú fenntarthatóságához alapjaiban járulnak hozzá a hazai, kiváló minőségű vetőmagok és szaporítóanyagok - mondta Farkas Sándor, az Agrárminisztérium (AM) parlamenti államtitkára csütörtökön Szarvason, az I. Országos Vetőmag-gazdálkodási Konferencia megnyitóján a tárca közleménye szerint.