A fiatal feltaláló Sion Badash 16 éves korában kezdte el találmánya fejlesztését. Még vezetői engedéllyel sem rendelkezett, mikor az utcán sétálva eldöntötte, a hatalmas mennyiségű káros gázt kipöfögő személygépkocsik és autóbuszok kibocsátásán változtatni akar.
Nem az energiamegtakarítás volt a legfőbb szempontja, inkább a környezetszennyezés csökkentésére összpontosított. Most, 2 éves munka eredményeként megszületett a Z5 retrofit, egy igen egyszerű, mégis hatásos szerkezet.
A kiinduló szempontok adták a megfelelő irányt, vagyis az égés előtt módosítani a folyamatot, hatást gyakorolva a károsanyag-kibocsátásra, ám a lépés, szerencsés módon, az üzemanyag-fogyasztást és a teljesítményt is befolyásolta.
Badash készüléke megváltoztatja a levegő beáramlását az égéstérbe, ez a kis módosítás lehetővé teszi a motor hatékonyabb levegő-felhasználását, a kedvezőbb üzemanyag-fogyasztást és a nagyobb tolóerőt egyidőben. Az ötvözet alapanyaga titkos, és Badash azt állítja, maga sem tudja, pontosan hogyan működik a szerkezet, de a közúti tesztelések során mért kibocsátásértékek a technológia sikerességét bizonyították be.
Az alkatrész kompatibilis az új vagy régi dízeles vagy benzines autókhoz, buszokhoz, hibridekhez. Alapvetően a belső égésű motorokhoz tervezték. A retrofit egyszerűen a légszűrőhöz csatlakoztatható, és 208 $-ért máris hatékonyabb teljesítményre számíthatunk, a környezet kímélése mellett. A gyártó reménykedik is abban, hogy ez az egyszerű szerkezet forradalmasítja az autóipart. Amennyiben elégedetlenek lennénk, az eredménnyel 30 napon belül visszafizetik a vételárat. A termék a Z5 honlapján rendelhető meg.