Különleges vasúti szerevényeket használna energiatárolóként egy amerikai cég, amely Nevadában rövidesen nekilát az első ipari méretű kísérleti létesítmény kivitelezésének.

Energiatároló vonatok

Különleges vasúti szerevényeket használna energiatárolóként egy amerikai cég, amely Nevadában rövidesen nekilát az első ipari méretű kísérleti létesítmény kivitelezésének.

Az adott pillanatban felesleges árammal speciális szerelvényeket vontatnának fel egy dombra, ahonnan azokat legurítva nyernék vissza az energiát, amikor arra szükség van.

Az  ARES, vagyis “advanced rail energy storage” projekt ötlete rendkívül egyszerű, gravitációs alapon raktároznák el a villamosenergia-rendszerben éppen felesleges áramot. A betonsúlyokkal megrakott speciális kocsikat, villamos motorok vinnék fel az emelkedőre, amelyek visszafelé, amikor a szerelvényeket legurítják, generátor üzemben termelnék vissza az elraktározott energiát. A számítások szerint a rendsszer igen jó, 86 százalékos hatásfokkal képes működni.  Az Ares egy kísérleti modellje már működik, és nemrég engedélyezték Nevadában egy 5,5 mérföldes, 8 százalékos lejtésű pálya megépítését, ami 50 megawattos teljesítményű lesz, és várhatóan 2019-re állhat üzembe.  Az energiatárolás az energiaipari fejlesztések egyik meghatározó iránya, miután nyilvánvaló, hogy a decentralizált, javarészt megújuló forrásokra alapozott termelési kapacitások integrációjának, vagy bármiylen szintű együttműködésének alapvető feltétele a tárolás, a szabályozhatóság, miután a villamosenergia rendszerek alapvető követelméyne a termelés és fogyasztás egyensúlya.

forrás: energiainfo.hu

Ajánlott tartalom

Tovább erősödik a nagykereskedelmi energiapiacok felügyelete

Az Európai Unió Hivatalos lapjában kihirdették a nagykereskedelmi energiapiacok integritásáról és átláthatóságáról szóló 1227/2011/EU európai parlamenti és tanácsi rendelet (REMIT) módosítását, ezzel tovább erősödik a nagykereskedelmi energiapiacok felügyelete - közölte a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási hivatal (MEKH) pénteken az MTI-vel.