Meglepő villanyautó-tanulmányt mutatott be a Ford. A franciaágy méretű autócska öt-tíz éven belül forradalmasítja a városi közlekedést, ígérték az alkotók – közel ötven éve.

Forradalmasítja a Ford a közlekedést?

Meglepő villanyautó-tanulmányt mutatott be a Ford. A franciaágy méretű autócska öt-tíz éven belül forradalmasítja a városi közlekedést, ígérték az alkotók – közel ötven éve.

Manapság az elektromos autó a járműipar leggyorsabban szaporodó teremtménye. Egyre-másra jelennek meg a tanulmányok és a kis sorozatban gyártott típusok, s a gyártók úgy számolnak, hogy a megfelelő infrastruktúra kiépítésétől függően néhány éven belül valódi áttörés érhető el ezen a piacon. Úgy tűnik tehát, hogy már csak karnyújtásnyira vagyunk az elektromos közlekedés nirvánájától. Egyetlen bökkenő van csupán: az a karnyújtásnyi valahogy mindig karnyújtásnyira marad. Az autós szaksajtó berkein belül terjedő legenda szerint sok évvel ezelőtt egy brit újságíró számon kérte egy, vele egyébként baráti kapcsolatot ápoló autógyári képviselőn, hogy mikor kezdik már forgalmazni az évekkel korábban bemutatott, alternatív hajtású tanulmányautójukat. „Öt évet mondtunk, nem igaz?” – válaszolta a gyártó könnyed hangon, mire az újságíró tiltakozni kezdett: „Igen, de az az öt év már letelt”. „Úgy látom, nem érted” – hangzott a válasz. „A határidő mindig az érdeklődéstől számított öt év.”


Kiváló példa erre a jó ötven éve bemutatott Ford Comuta tanulmányautó, amely most a gyártó nagy-britanniai jelenlétének századik évfordulója alkalmából került ismét az érdeklődés középpontjába. A parányi autó 1967-ben született, abban az évben, amikor a Ford Motor Company németországi és angliai leányvállalatainak egyesüléséből létrejött a márka egységes európai képviselete, a Ford of Europe. A parányi járgányt négy darab 85 amperes, ólomsavas akkumulátor hajtotta, végsebessége 60 km/óra volt, hatótávolsága szintén 60 kilométer, amennyiben a vezető betartotta a 40 km/órás ajánlott utazótempót.


Sajnos a Comutát végül nem kezdték gyártani, mint ahogyan az autóipar forradalmian újszerű egyéb tanulmányautóinak többségét sem. Ennek számtalan oka volt: akkoriban még senki nem beszélt globális felmelegedésről, energiaválságról, ráadásul olyan olcsó volt a benzin, hogy senkit sem érdekelt volna egy üggyel-bajjal használható alternatív hajtású autócska. A Comuta és társai mégis fontosak, hiszen a velük való kísérletezés alapozta meg azt a folyamatot, ami ma az autóiparban zajlik. Ha fél évszázada a Ford nem játszik el az elektromos hajtás gondolatával, idén aligha mutathatta volna be a teljes értékű Ford Focus Electric modellt – úgyhogy inkább ne mosolyogjuk meg a régi idők tanulmányautóit, hiszen végül is megvalósultak, csak éppen más formában.

Ajánlott tartalom

A DFDS ismét 100 elektromos teherautót rendelt a Volvo Trucks-tól

A Volvo Trucks 100 elektromos teherautóra kapott megrendelést a DFDS dán logisztikai vállalattól. Ezzel a legutóbbi megrendeléssel a DFDS csaknem kétszeresére növelte Volvo elektromos kamionokból álló flottáját, összesen 225 teherautóra, amely a legnagyobb elektromos nehézgépjármű-flotta Európában.

Nincs hozzászólás

  1. peti19870621

    Igazi szégyenfolt.. Ennyi éév.. s csak a hybrid autók érték el az utakat.
    -De valójában kivel/s kikkel kell harcolni/nunk/?
    A Piaccal az érdeklődéssel, s annak fel keltésével.
    Erre válaszul fogok venni énis 1 tanulmány autót: rc car. -Igen robbanómotoros(a)t.
    S megtartom. – Báár – kisebb átalakításokkal persze x)))
    Szeretném lóerőit ‘madmax’ körben is a piackutató cégek képviselőinek lába alatt elpöfékelni: -Ez pára! nagy emberek. 😀 Csak víz, csap víz, s elpöfög tova ugraszt, s elgázol egypár öltönyös expo-n tartózkodót, hogy elnézést kérve elmesélhessem milyen erő vágta őket bokáán.. Ha csodálat nem hág eget-veretlenül fel föl, akkor felkérem magam fejlett 3D animációk, s képalkotói technikákkal való videó prezentációk készítésére, hogy népszerűsíthessem az eddig kifejlesztett/feltalált 1. ódon a természet energiáival teljes körfolyamatot felhasználó, 2.modern elektronika hardver s szoftver kínálatával bővítve-kombinálva, s vezérelve azt. A természettel együtt – s nem ellen vagy mellett – állva működni. Maradjon célom ^^”