Gumin keresztül töltő elektromos autó

A projektet EVER-nek ( Electric Vehicle on Electrified Roadway) keresztelték el. Ez úgy működik, hogy 10 centiméterrel az út felszíne alá fémlemezt helyeznek be elektromágneses indukció céljából. Az energia-átvitel, hasonlóan a már kikutatott és kísérletezett vezeték nélküli rendszerekhez, a gépkocsi útja során valósul meg, azzal a különbséggel– magyarázzák a kutatók, hogy a beton vastagságától függetlenül a hatásfok mintegy 90%-os, az elektromos átvitel 60 W. A kutatóknak laboratóriumi kísérletek során sikerült megoldani a gépkocsi belső világítását, a gumikhoz kapcsolt elektromos téren keresztül. „Az átadott potenciálnak kevesebb, mint 20%-a vész el az áramkörben” – mondja Ohira professzor, hozzátéve, hogy a kutatás célja, hogy a jelenlegi technológiájukat oly módon fejlesszék, hogy 100%-ra emeljék az átvitt energiát, és hogy a rendszer több mint 20 cm vastagságú felszín alatt is működjön.

Ajánlott tartalom

Hatezernél több cég vásárolhat pályázati támogatással e-autót

Meghaladta a hatezret a vállalati flották zöldítését ösztönző programra beérkezett támogatási kérelmek száma.