Hibrid autóbusz-hálózat fejlesztése Madridban

Madrid bejelentette, hogy a város és régiója a Szállitás-modernizációs Terv keretében olyan autóbuszokkal egészíti ki a jelenlegi parkot, amelyek modernebbek, kényelmesebbek és jobban megfelelnek a környezeti szempontoknak.

Már eddig is közlekedik 11 olyan hibrid jármű, amely azonkívül, hogy kevesebb C02-t bocsát ki, kevésbé zajos és kevesebb üzemanyagot fogyaszt. (Aiolus News) A most következő két hónapban kipróbálnak egy új prototípust, amelyet egy villanymotor hajt akkumulátorról és felváltva egy dieselmotor. Normál sebesség mellett kb. 15-20 km-ként van szükség a váltásra. A dieselmotor működése közben az akkumulátorokat a jármű fékezése tölti fel. Ez a hibrid technológia 37 %-al csökkenti az üzemanyag-fogyasztást. A terv előirányzata szerint 2014-ig az autóbuszpark 10 %-a lesz környezetbarát.

Az autóbuszok ezenkívül úgy lesznek felszerelve, hogy a szolgáltatás minőségének maximumát adhassák a mozgáskorlátozottaknak így például, rámpák felszerelésével, akkora szabad terekkel, ahol a kerekesszék is könnyen elfér és más olyan eszközökkel, amelyek a vakok számára is megkönnyíti a fel- és leszállást. 2010 és 2011 között a város már 618 autóbuszt újított fel és ebben az évben 150-et cserélnek le.Az előirányozott cél elérni, hogy az autóbuszok maximális átlag életkora 5 év legyen, a maximális kora pedig 10 év.

Ajánlott tartalom

NGM: fókuszban a magyar járműipari beszállítók, szintet lépett a magyar-kínai elektromos járműipari együttműködés

A Nemzetgazdasági Minisztérium szervezésében nagy érdeklődés mellett valósult meg a második, új energia meghajtású járművek tematikájú (NEV) magyar-kínai kerekasztal - tájékoztatta az MTI-t a tárca szerdán.