Hibrid autóbusz Magyarországon

A múlt héten Debrecenben járt, most pedig Pécsett próbálhatja ki a helyi közlekedési vállalat a Volvo dízel-elektromos autóbuszát, amely környezetkímélőbb és takarékosabb, mint hagyományos társai.

A hibrid hajtás hasznát a személyautók esetében még meg lehet kérdőjelezni – különösen ha több száz lóerős, méregdrága és nagy fogyasztású luxusautókban bukkan fel – de az az érzésünk, a helyi autóbusz-közlekedésben kétségtelen a haszna. A villanymotor ugyanis épp a legjobb pillanatokban, induláskor váltja ki a dízelmotort, amelynek így esélye sincs iszonyú hangzavar kíséretében koromfelhőbe burkolni a következő járatra várakozókat a megállókban. A Volvo 7700 Hybrid, amelyet a gyártó Lengyelországból küldött Magyarországra, hogy itt is kipróbálhassák, olyan hajtásrendszerrel készül, ahol 20 km/h-s sebességig csak a villanymotor hajt, és csak e felett kapcsolódik be a dízelmotor, lassításnál pedig visszatáplálja a mozgási energia egy részét az akkumulátorokba. A hibrid busz nem csak alacsonyabb fogyasztást és károsanyag-kibocsátást ígér, de a környezet zajterhelését is jelentősen csökkenti. Az persze kérdéses, hogy Magyarország közlekedési vállalatai hajlandók lesznek-e beruházni a drágább, csúcstechnikát képviselő hibrid buszokra, pedig ha valami, egy ilyen típusú fejlesztés biztosan javítana az utasok, és a többi városlakó életminőségén.

hibrid busz

Ajánlott tartalom

A BYD 100 milliárd jüant invesztál intelligens technológiái fejlesztésébe

A BYD 100 milliárd jüant invesztál intelligens technológiái további fejlesztésébe, célja a mesterséges intelligencia és az autóipar rendszereinek összehangolása, és ez által a mindennapi autózás kényelmesebbé, biztonságosabbá tétele - közölte a kínai autógyártó abból az alkalomból, hogy átadták a márka tízmilliomodik, új energiákkal hajtott modelljét tulajdonosának.