Az év végétől állhat forgalomba Budapesten az a 28 dízel-elektromos meghajtású csuklós autóbusz, amelynek üzemeltetésére közbeszerzési eljárást írt ki a Budapesti Közlekedési Központ (BKK).
A BKK-nak az MTI-hez kedd este eljuttatott közleménye szerint az alacsonypadlós, légkondicionált, a legmodernebb, Euro 6-os motorral felszerelt Volvo 7900-as típusú hibrid hajtású buszflottát a pályázaton nyertes T&J Busz Projekt Kft. üzemelteti majd.
Hozzátették, hogy az üzemeltetésről szóló szerződést kedden írta alá Tóth Ignác, a szolgáltató igazgatója és Vitézy Dávid, a BKK vezérigazgatója.
A szerződés értelmében a járműveket és a járművezetőket a T&J biztosítja, ezért a BKK a havonta megtett kilométerek alapján szolgáltatási díjat fizet. A közszolgáltatási szerződés nyolc évre szól, két évvel meghosszabbítható.
A T&J Busz Projekt Kft. magyar magánszemélyek tulajdonában álló, 2006-ban alapított vállalkozás. A cég 2008-ban közbeszerzési eljárás útján nyerte el a Volánbusz Zrt.-nek Gödöllő térségében történő személyszállítási szolgáltatásokra kiírt alvállalkozói tenderét.
Jelenleg is a Volánbusz Zrt. alvállalkozójaként szállítják az utasokat Pest megyében, Gödöllő térségében mintegy 100 autóbusszal – tartalmazza a közlemény.
A BKK közlése szerint a hibrid autóbusz a többi között azért jó, mert 15-20 kilométer/órás sebességig tisztán elektromos meghajtással közlekedik, ezért zajtalanul és füstmentesen indul el a megállókból.
Továbbá a hibrid technológia a gyártói adatok szerint akár 37 százalékkal kevesebb üzemanyag-felhasználást tesz lehetővé a csak dízelüzemű buszokhoz képest – közölte a BKK.