Kampányt indít a szekszárdi klímakör a gyalogos és kerékpáros közlekedés népszerűsítéséért, és a tervek szerint oktatni fogják a gazdaságos autóvezetést a tolnai megyeszékhelyen, ahol Magyarországon a legtöbb az ezer lakosra jutó gépkocsik száma.

Kampány indul Szekszárdon a gyalogos közlekedés népszerűsítéséért

Kampányt indít a szekszárdi klímakör a gyalogos és kerékpáros közlekedés népszerűsítéséért, és a tervek szerint oktatni fogják a gazdaságos autóvezetést a tolnai megyeszékhelyen, ahol Magyarországon a legtöbb az ezer lakosra jutó gépkocsik száma.

A klímakör közlekedési munkacsoportja jövő év januárban fogadja el végleges cselekvési tervét, az elképzelések szerint a hagyományos autómentes nap mellett megszervezik a Gyalogolj az egészségedért! elnevezésű programot is – mondta az MTI-nek Gaál Zsófia, a klímakör koordinátora. A program lényege, hogy a résztvevők átgyalogolnak a városon, közben egészségügyi szűréseken vehetnek részt – tette hozzá. A tervek közt szerepel, hogy először a polgármesteri hivatal gépkocsijait, majd az önkormányzati intézmények járműveit környezetbarát Green-plus katalizátorral szerelik fel, ennek nyomán csökken az üzemanyag-fogyasztásuk, és akár 50 százalékkal lesz kevesebb károsanyagot bocsátanak ki. A klímakör megméri a gépkocsik jelenlegi emisszióját, és nyomon követi, hogy mennyivel csökken a károsanyag-kibocsátás. Egy másik elképzelés szerint ún. eco-drive programot indítanak Szekszárdon, ami azt jelenti, hogy autósiskolák oktatják a gazdaságos autóvezetést.

A közlekedési munkacsoport alapvető célja a motorizáció csökkentése, valamint az, hogy a szekszárdiak a gyalogos- és kerékpáros-, illetve a tömegközlekedést részesítsék előnyben a gépkocsik helyett – mondta Gaál Zsófia. Az önkormányzatok költségvetésében az utak javítására, parkolókra fordított összegek jóval nagyobbak, mint a járdák, bicikliutak felújítására szánt keret; e téren is előnybe kellene részesíteni azokat, akik nem az autós közlekedést választják, és hajlandóak lemondani kényelmükről – jegyezte meg a koordinátor.
KSH-adatok szerint a magyar megyeszékhelyek között 2008-ban Szekszárdon volt lakosságarányosan a legtöbb személygépkocsi; a városban 368 jármű jutott ezer főre, a megyeszékhelyek átlaga 315 volt. Szekszárd e téren Budapestet is megelőzte, a fővárosban 348 volt az ezer főre jutó autók száma.
A tolnai megyeszékhelyen egy 2009-ben végzett felmérés szerint a megkérdezettek 36 százaléka vállalná azt, hogy gépkocsi helyett gyalog vagy kerékpárral közlekedik, és 28 százalékuk válaszolt úgy, hogy a tömegközlekedést használja az autó helyett.

Ajánlott tartalom

Feleslegessé vált mobiltelefonokat gyűjt az Auchan

Az Auchan Magyarország is csatlakozik ahhoz az akcióhoz, amelynek célja, hogy minél több, már nem használt mobilkészüléket, GPS-t, tabletet és ezekhez használt töltőt, kábelt gyűjtsenek vissza a magyar háztartásokból, elősegítve ezzel a körforgásos gazdaságot - közölte a vállalat hétfőn az MTI-vel.