A héten megkezdődik a magyar fejlesztésű Bontino elektromos autó értékesítése. A jobb adózási feltételek miatt Ausztriában készülő autóhoz napkollektoros töltőállomást is fejleszt a Brixxon.

Kapható a magyar elektromos autó

A héten megkezdődik a magyar fejlesztésű Bontino elektromos autó értékesítése. A jobb adózási feltételek miatt Ausztriában készülő autóhoz napkollektoros töltőállomást is fejleszt a Brixxon.

Csütörtöktől rendelhető meg a Brixxon Elektromos Autó Kft.-nél a Bontino, az első magyar fejlesztésű és gyártású környezetbarát autó – mondta el a Napi Gazdaságnak Horváth Sándor László, a cég ügyvezető igazgatója.

A pickup formájú, kizárólag elektromos hajtású jármű egyedi tervezésű alkatrészeit – az Ázsiából importált felni és a futómű kivételével – magyar cégek állítják elő. A Bontino elektromos akkumulátora egy óra alatt 80 százalékosra tölthető fel, ezzel a jármű mintegy 50 kilométert tud megtenni. Emellett az autóban igény szerint telepíthető egy áramfejlesztő rendszer, amely megnöveli az egy töltéssel megtehető út hosszát.

A Bontino a Brixxon Kft. első modellje, de a társaság már további típusok és modellek fejlesztésén is dolgozik. Az idei évben háromezer Bontino összeszerelését tervezik, az első megrendelések főként osztrák önkormányzati és turisztikai szervezetektől, magáncégektől érkeznek. A következő négy évben az ügyvezető igazgató összesen mintegy 150 ezer elektromos autó értékesítésével számol.

A magyar cég nem csupán saját fejlesztésű elektromos autójával lép piacra, a Brixxon megkezdte egy napenergiát hasznosító töltőállomás fejlesztését is.

Ajánlott tartalom

Nem teljesült tavaly az elektromos autók piaci részarányára megszabott brit előírás

Az eladások jelentős emelkedése ellenére nem teljesült tavaly az elektromos autók minimálisan elérendő piaci részarányára megszabott brit kormányzati előírás. A brit közlekedési miniszter ugyanakkor hétfőn hivatalosan megerősítette, hogy 2030-tól nem lehet belsőégésű motorral működő új személyautókat forgalomba helyezni Nagy-Britanniában.