Helyben vedd meg!
Több mint 70 bolt csatlakozott a Magyar Kerékpárosklub ezüstvasárnap – az Active Access nemzetközi projekt keretében – indított kampányához, mely a gyalogos és kerékpáros bevásárlás gazdasági és társadalmi előnyeire hívja fel a figyelmet. Míg az autóval végzett nagybevásárlások látszólag gazdaságosnak tűnnek, hosszú távon nem csak a környezetre, hanem pénztárcánkra is rossz hatással vannak, emellett a lokális kereskedelmet és közösségeket is veszélyeztetik. A most indult kampány megmutatja, hogy munka és lakóhelyünk környezetében gyalogosan, vagy kerékpárral elérhető távolságban minden szükséges áru és szolgáltatás fellelhető. A lakosságot pontgyűjtő nyereményjátékkal motiváló társadalmi célú kampány egészen február végéig tart Zuglóban, majd tavasszal Budapest több más kerületében is elindul.
Számtalan kutatás bizonyítja, hogy a rendszeresen autóval, nagy bevásárlóközpontokban végzett bevásárlások nem csak a vásárlóknak kerülnek többe, hanem tönkreteszik a lokális kereskedelmet és szolgáltatóipart, valamint indokolatlanul nagy terhet jelentenek a környezetnek is. A zuglóiaknak már nem kell messzire autózniuk, ha élelmiszert, zöldséget, villanykörtét, papír-írószert, vagy például képkeretet szeretnének venni. Elég, ha a helybenveddmeg.hu oldal térképén megkeresik az akcióban résztvevő boltokat, melyek bejárati ajtaján Helyben vedd meg! matrica is jelzi, hogy az adott üzletben pontokat kaphatnak a gyalogos, vagy kerékpáros vásárlásokért. A február végéig tartó kampányban minden résztvevőnek 18 matricát kell összegyűjteni ahhoz, hogy esélye legyen az 50 darab egyedi Helyben vedd meg! táska, vagy egy 100 ezer forintos vásárlási utalvány megnyerésére.
A zuglói projektet követően tavasszal Budapest további kerületei is bekapcsolódnak az akcióba.
A Helyben vedd meg! kampány részleteiről a http://helybenveddmeg.hu/ oldalon található bővebb leírás és folyamatosan frissülő információ.