Könnyen bevezethetők az elektromos autók a nagyvárosi forgalomba

A német városokban különösebb infrastrukturális fejlesztések nélkül is lehetséges viszonylag magas szintre emelni a közlekedésben résztvevő elektromos járművek arányát – derül ki a Duisburg-Essen egyetem tanulmányából.

A kutatók 10 százalékos elektromosautó-arányt feltételezve végezték el számításaikat. A városokban végzett próbautak alapján arra a következtetésre jutottak, hogy egy elektromos autó napi átlagban 30 kilométert tesz meg városhatárokon belül, azaz egy átlagosan 20 kilowattórás akkumulátor feltöltés négy napig elegendő, tehát az elektromos járművek hatótáv-korlátaitól városon belül el lehet tekinteni. Mivel ilyen menetteljesítmény mellett az elektromos járműveket csak minden második vagy harmadik nap kell csak feltölteni, ezért 200 jármű folyamatos üzemeltetésének biztosításához kevesebb mint 70 hálózati csatlakozó is elegendő, és a célra a hagyományos hálózati csatlakozók is megfelelnek akár odahaza, akár a munkahelyen. Nincs tehát feltétlenül szükség külön elektromos áram “tankoló” állomások belvárosi telepítésére.

 
A tanulmány számításai szerint az elektromos autók üzemeltetéséhez évente átlagosan 56.575 megawattóra elektromos áramra van szükség, ami Köln esetében például 10 százalékos járműaránnyal a lakossági áramfogyasztás 3,2 százalékának felel meg. Ezt a többletfogyasztást a meglévő elektromos áramellátó hálózat kapacitása teljes mértékben fedezni képes.

Ajánlott tartalom

A hidrogén felhasználásának fontos szerepe lesz az időjárásfüggő megújuló technológiák integrálásában

A zöld hidrogén felhasználásának fontos szerepe lesz az időjárásfüggő megújuló technológiák integrálásában és a körkörös gazdaság kialakításában – mondta dr. Tóth Tamás, a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal (MEKH) elnökhelyettese pénteken a Hidrogéntechnológiai Fehér Könyv és a Nemzeti Hidrogénstratégia bemutató konferenciáján.