Most a Volánbusznál jár a villanybusz

Buda-környéki településeken tart a napokban próbaüzemet az eBUS-12 típusú villanybusz.

Miután elődje a nyáron a BKV-nál tartott próbajárata során elnyerte mind az utasok, mind a járművezetők tetszését, most a Volánbusz teszteli a jármű újabb változatát. A korábbihoz képest még korszerűbb, kényelmesebb villanybuszt most is kipróbálhatják az utasok. „Az elmúlt napok tapasztalatai alapján kijelenthetjük, hogy nemcsak a nyári kánikulában, hanem a téli fagyban is kiválóra vizsgázott a villanybusz. Reméljük, hogy mielőbb sok hasonló, kipufogógáz-mentes és energiatakarékos buszon utazhatunk. Bízunk abban is, hogy ezeket a buszokat magyar-kínai együttműködésben itthon fogják gyártani” – jelentette ki Lukács András, a Levegő Munkacsoport elnöke.

A tervek szerint a busz ma és holnap a 758-as vonalon közlekedik: Budakesziről 5.05-kor, 7.05-kor, 9.05-kor, 13.05-kor, 16.05-kor és 19.05-kor indul a Budapest XXII. kerületi Campona felé, a Camponától pedig 6.10-kor, 8.10-kor, 12.10-kor 15.10-kor és 18.10-kor vissza Budakeszi felé, majd este 20.35-kor onnan megy a 700-as vonalán Érdre. Vasárnap pedig 755-ös járatként az Érdi buszpályaudvarról indul Törökbálintra 4.10-kor, 6.10-kor, 8.10-kor, 10.10-kor és 12.10-kor, illetve Törökbálint Újtelepről Érdre 5.05-kor, 7.05-kor, 9.05-kor 11.05-kor és 13.05-kor.

A Levegő Munkacsoport kéri, hogy az utasok osszák meg a járművel kapcsolatban szerzett tapasztalataikat a 06-1-411-0510 telefonszámon vagy a levego@levego.hu címen. Mondják el, írják meg véleményüket a buszon és környezetében érzékelt levegőminőségről, zajról, az utazás során tapasztalt komfortérzetről, az utastájékoztatás minőségéről, az utasülések számáról, elhelyezkedéséről, az ülések közötti folyosó méretéről, a kapaszkodók mennyiségéről, a kapaszkodási lehetőségekről, valamint a jármű külső és belső kinézetéről is. A kínai BYD cég villanybusza a Törökbálinti Önkormányzat anyagi támogatásának és a Levegő Munkacsoport közreműködésének is köszönhetően érkezett Magyarországra

Ajánlott tartalom

A napenergiával működő autók rejtélyes világa feltárul

2030-ra 60 százalékkal csökkenhetnek a napelemes autók költségei.