A San Diegói SDG&E energiaszolgáltató a plug-in hibridekkel foglalkozó két éves kutatásainak eredményét tette közzé.
Már korábban is részletesen foglalkoztak a fenntartható közlekedést célzó technológiákkal, így mostani eredményeiket a hagyományos hibridekkel hasonlították össze.
A tesztelt plug-in hibridek 5 kilowatt/órás lítium-ion akkumulátorral voltak felszerelve, ezeket hasonlították össze a felmérés fázisain már átesett hagyományos hibridekkel. A tesztsorozat során semmilyen befolyásoló körülményt, még a vezetőket és útvonalat sem változtatták meg.
A plug-inek elérték a 68 mérföld/gallonos értéket, összehasonlítva a sztenderd hibridekkel 58%-os növekedést értek el a benzinnel megtehető mérföldek számában, továbbá 37%-kal csökkent a szén-dioxid-kibocsátás mértéke, és 10%-kal az üzemanyagköltség. A hagyományos benzinüzemű személygépkocsikhoz képest, melyek átlagosan 22 mérföldet tettek meg egy gallon benzinnel, a plug-in hibridek 68%-kal redukálták a kipufogógáz-kibocsátás mértékét, valamint 54%-kal csökkentették a teljes üzemanyagköltséget.
A tanulmány fontos kijelentéseket tartalmaz a villamosenergia-kapacitásra vonatkozóan is, miszerint a jelenlegi, kaliforniai hálózat 4 millió plug-in töltésére alkalmas, feltéve, ha ez a kevésbé terhelt órákban történik. Utóbbi megállapítás azért jelentős, mivel sok fogyasztó úgy gondolja, hogy az elszaporodó hibridek és az elektromos autók erőművek építését vonja majd maga után. A jelentés megerősít több, a témában írt tanulmányt- korábban a népszerű plazma televíziókról tették közzé, hogy nagyjából négyszer annyi energiát használnak fel, mint amennyi egy plug-in feltöltéséhez kell. Többször hangsúlyozták, hogy a hálózati kapacitásnövelés nem szükséges, mivel a legtöbb tulajdonos éjszaka töltené az autóját, mivel napközben használja azt, valamint az intelligens hálózatok kiépítésével követhető lenne az olcsóbb hálózati energia elérhetősége, mely szintén a kevésbé terhelt, éjszakai órákra jellemző, így valószínűleg takarékoskodás szempontjából is ezt választják majd.
A plug-inek takarékosabb üzemanyagköltségei a hagyományos benzinüzemű járművekhez képest ösztönző lehet a váltáshoz. A 4 millió tulajdonos évente körülbelül 4,2 milliárd $-ral kevesebbet fizetnének, ha a benzin árát a mai 3 $/gallon és az elektromos energiát pedig 15 cent/kilowattóra árban számoljuk, 14 400 mérföld éves megtétele esetén.