A közlekedési szokások gyökeres változása várható az elkövetkező néhány évben. Ennek előszelét már ma érezni a Lajtától nyugatra, ugrásszerűen nő a pedelec, azaz az elektromos rásegítéssel működő kerékpárok értékesítésének száma. Különösen a mindennapi mobilitás terén terjednek az ilyen rendszerű „hibridkerékpárok”.
Emellett ugyancsak egyre népszerűbbek a fekvőkerékpárok, más néven rekumbensek. A „reku” egyáltalán nem új találmány, már a múlt század 30-as éveiben létezett. A kerékpáros nem ül a kétkerekűn, hanem hátra dőlve fekszik, így a sajgó ülep ismeretlen fogalom a rekumbens-használók körében. Rekumbens típusokból sokféle létezik, mind más és más előnyökkel és hátrányokkal. A trike egy speciális háromkerekű rekumbens, létezik elöl kettő, illetve hátul kétkerekes változatban. Ez a konstrukció egyre népszerűbb világszerte, sokfélét gyártanak, számos változatban, speciálisan versenyzésre szánt könnyű, erősen fektetett, nagyon alacsony modellektől elkezdve az akár elöl-hátul lengéscsillapítással ellátott magasabb kialakítású túramodelleken át a burkolt velomobilokig számtalan verziója ismert. Előnye, hogy jól megpakolható, könnyen kezelhető, viszonylag egyszerű szerkezetű, ezért is kiváló akár hosszabb távú túrákhoz is. Gyakran egészen kicsire összehajtható, így a csomagtartóban is szállítható, ha nem otthonról akarunk indulni bringázni. Némelyik modell burkolattal is ellátható, így akár télen is tökéletesen használhatóvá tehető.
Egy kis magyar fejlesztőcsapat új irányt nyit a rekumbens-trike vonalon, konstrukciójuk számos egyedi megoldást tartalmaz. Szeretnék az olvasókat belevenni a fejlesztés folyamatába, hogy a várhatóan pedelec hajtással kiegészíthető, burkolt trike rekumbens tényleg olyan legyen, amilyenre a közlekedőknek szükségük van. Nem mellesleg a „brainstrorming” fejlesztés mindig jobb, mint a „kiscsapatos”, több elme, ötlet, több jó megoldás integrálható így a végső produktumba. Íme a felhívás:
Készülünk valamivel nektek, ami az első próbafázison túl van. Nektek készítjük, így közös érdek, hogy fogyasztható legyen a következő változat, amit megülnétek és megfelel az igényeiteknek. Ötleteket gyűjtünk a projekt nevére, egy mozgásadaptív időjárásvédő burkolatra, vagy bármilyen meglátásra, ami igényetek lenne, fejtámla, tároló, agyváltó stb. A végeredmény, egy városi 300W-os pedelec fekvőkerékpár lesz, elsöprő előnyökkel és árral, amivel reményeink szerint megtizedeljük városi elvhű körkormányos közlekedő társaink számát. A képeket és videókat fogyasszátok egészséggel, dolgozzanak a lábak és az agytekervények és várjuk a tömegkezdeményezéseket, hogy kitekerjük a forgalmat a négy sarkából.
forrás: bikemag.hu