“Szén-dioxid-negatív” üzemanyagot tesztel a Google

A Cool Planet Energy Systems új technológiája képes nagy oktánszámú benzinné alakítani az olyan biomassza-alapanyagokat, mint a faforgács vagy az energiafüvek.

Tekintetbe véve, hogy a Google évek óta súlyos pénzeket fektet a megújuló energiaforrásokkal, energiahatékonysággal és elektromos járművekkel kapcsolatos fejlesztésekbe, nem meglepő, hogy a cég elsőként kezdte tesztelni a Cool Planet Energy Systems új rendszerét, amely a hírek szerint alkalmas a magas oktánszámú üzemanyag környezetbarát előállítására, írja a computerworld.hu. A cég egy úgynevezett „szén-dioxid-negatív” gyártási eljárással képes bioüzemanyagot előállítani az olyan, az élelmiszeripar számára értéktelen biomassza-alapanyagokból, mint a faforgács, a különféle mezőgazdasági hulladékok, vagy éppen az energiafüvek. A nyersanyagot először szénhidrogénné alakítják, majd egy katalitikus átalakítási folyamat révén benzint készítenek belőle. A folyamat a hagyományos olajipari üzemeknél jóval kisebb „mikrofinomítókban” megy végbe. A gyártás melléktermékeit – például a „biofaszenet” – a talajjavításban lehet felhasználni. „A mobil, előregyártott mikrofinomítókat könnyen a biomassza-telepekre szállíthatjuk, így tömeggyártásuk révén jelentősen csökkenthetjük a nyersanyagszállítás költségeit, és növelhetjük a teljes tőkehatékonyságunkat – nyilatkozta Howard Janzen, a Cool Planet Energy Systems elnök-vezérigazgatója. – A mikrofinomítók alig század akkorák, mint a hagyományos olajfinomítók és évente 10 millió gallon üzemanyagot tudnak előállítani; ez lehetővé teszi a számunkra, hogy kormányzati megrendelések és szubvenciók nélkül is versenyképes, hordónként ötven dolláros áron szálljunk versenybe az olajpiacon.” A Cool Planet tájékoztatása szerint az általuk előállított magas oktánszámú benzin képes kiváltani a megszokott, kőolaj-alapú üzemanyagokat: bármilyen ma használt autót képes meghajtani, és a hagyományos benzinkutakban is gond nélkül forgalmazható. Ráadásul a cég szakemberei azt állítják, hogy feldolgozási eljárásuk 150 százalékkal kisebb széndioxid-lábnyommal rendelkezik, mint a konkurens bioüzemanyag-gyártási technológiák.

A Cool Planet jelenleg saját camarillói főhadiszállásán és a Google Mountain View-i bázisán teszteli az új naftát. A keresőcég Gride névre keresztelt tesztautója már közel 2400 mérföldet futott a környezetbarát benzinnel – amivel a Cool Planet kimutatásai szerint nyolc évre előre teljesítette Kalifornia Állam széndioxid-kibocsátási kvótákkal kapcsolatos előírásait. A Google Ventures mellett persze más cégek is érdeklődnek az új technológia iránt. Nem véletlen, hogy a Cool Planet anyagi támogatói között olyan cégek szerepelnek, mint a General Electric, a BP, a ConocoPhillips, az NRG és az Exelon.

Ajánlott tartalom

A BYD 100 milliárd jüant invesztál intelligens technológiái fejlesztésébe

A BYD 100 milliárd jüant invesztál intelligens technológiái további fejlesztésébe, célja a mesterséges intelligencia és az autóipar rendszereinek összehangolása, és ez által a mindennapi autózás kényelmesebbé, biztonságosabbá tétele - közölte a kínai autógyártó abból az alkalomból, hogy átadták a márka tízmilliomodik, új energiákkal hajtott modelljét tulajdonosának.