A nyugat-kanadai nagyváros, Vancouver útépítői ékes bizonyságot szolgáltattak arra, hogy a műanyag a közút hálózat fejlesztésében, az útépítés mindennapi gyakorlatában is fontos szerepet játszik.
Az ottani útépítő szakemberek ugyanis, újrahasznosított műanyagot kevernek a hagyományos alapanyagokhoz és ezzel a technológiával még üzemanyagot is spórolnak. Az eljárás lényege, hogy a kivitelezésben közreműködő útépítő cégek a torontói Green Mantrával együttműködve, szemcsés, gyantaszerűvé tett műanyagot adnak hozzá az aszfalthoz. A sima aszfalthoz képest ez a keverék ílymódon alacsonyabb hőmérsékleten válik folyékonnyá, következésképppen kezelhetőbbé. Ezzel a módszerrel megtakarítható a melegítéshez használt üzemanyag 20 százaléka és a távlatokat tekintve elérhető, hogy 300 tonnával kevesebb szennyező anyag jut a levegőbe. Összehasonlításként fontos megemlíteni, hogy a hagyományos aszfaltot 140-160 celsius fokra kell felforrósítani, ezzel szemben a műanyag hozzákeverése után már 40 celsius fok is elegendő a munka megkezdéséhez. Ezt a módszert alkalmazva, és mindmegannyi egyéb új energiaforrás hasznosításában élenjáró kanadai kikötőváros, Vancouver méltán pályázik 2020-ra a világ legzöldebb városa cím elérésére.