Úttest műanyagból

A nyugat-kanadai nagyváros, Vancouver útépítői ékes bizonyságot szolgáltattak arra, hogy a műanyag a közút hálózat fejlesztésében, az útépítés mindennapi gyakorlatában is fontos szerepet játszik.

Az ottani útépítő szakemberek ugyanis, újrahasznosított műanyagot kevernek a hagyományos alapanyagokhoz és ezzel a technológiával még üzemanyagot is spórolnak. Az eljárás lényege, hogy a kivitelezésben közreműködő útépítő cégek a torontói Green Mantrával együttműködve, szemcsés, gyantaszerűvé tett műanyagot adnak hozzá az aszfalthoz. A sima aszfalthoz képest  ez a keverék ílymódon alacsonyabb hőmérsékleten válik folyékonnyá, következésképppen kezelhetőbbé. Ezzel a módszerrel megtakarítható a melegítéshez használt üzemanyag 20 százaléka és a távlatokat tekintve elérhető, hogy 300 tonnával kevesebb szennyező anyag jut a levegőbe. Összehasonlításként fontos megemlíteni, hogy a hagyományos aszfaltot 140-160 celsius fokra kell felforrósítani, ezzel szemben a műanyag hozzákeverése után már 40 celsius fok is elegendő a munka megkezdéséhez. Ezt a módszert alkalmazva, és mindmegannyi egyéb új energiaforrás hasznosításában élenjáró kanadai kikötőváros, Vancouver méltán pályázik 2020-ra a világ legzöldebb városa cím elérésére.

Ajánlott tartalom

Az elmúlt időszakban az atomenergia folyamatos fejlődésen esett át

Nemzetközi előrejelzések is azt mutatják, hogy az atomenergetika reneszánsza következik, és ebben a folyamatban a Roszatom fontos szerepet vállal, technológiájával biztosítja a bővülés feltételeit - mondta Kirill Komarov, a Roszatom vezérigazgatójának első helyettese, nemzetközi üzletfejlesztési igazgató kedden Szocsiban, az Atomexpo záró sajtótájékoztatóján.

Nincs hozzászólás

  1. kérdésem:
    ez az “aszfalt” hány fokon kezd lágyulni ?

  2. “…ezzel szemben a műanyag hozzákeverése után már 40 celsius fok is elegendő…”

  3. A budapesti aszfalt nyáron biztosan felmelegszik 50 Celsius fok fölé . Gondolom Vancouverben ennyire nem melegszik .