Zöldülnek: Merre tovább Porsche ?

A kőolaj kifogyóban van, de tíz éven belül még nem kell jelentős változásra készülnünk, a szénhidrogének maradnak az elsődleges üzemanyagfajták.

Az új technológiák még túl drágák, a vevők nem tudják vagy nem hajlandók megfizetni az új fejlesztéseket, még nem bíznak bennük. Az autógyártók a hagyományos üzemanyaggal hajtott modellek mellett bioüzemanyaggal működőket is kínálnak, ám a fejlesztések az elektromos meghajtású járművek terén a legígéretesebbek. Szalonból ma nemcsak hibrid modellek vásárolhatók, hanem hidrogénhajtású autó, sőt elektromos erőforrású sportkocsi és zéró kibocsátású, teljesen autonóm, szélkerékkel és napelemmel felszerelt masina is. Ahogy mondani szokták, a technológiák már a polcon vannak, csak le kell venni őket. A világ legnagyobb autógyártói – a szén-dioxid-kibocsátás csökkentésének kényszerétől is hajtva – komolyan készülnek a hibrid és elektromos meghajtású modellek sorozatgyártására. Színes modellpalettákról van szó, melyben lesz villanyos városi mini és kisáruszállító, zéró- vagy alacsony kibocsátású családi autó és villanyhajtású sportkocsi is. A jelen nagy kihívása az, hogy környezetbarát módon állítsuk elő az alternatív hajtású járművek gyártásához szükséges energiát. A kormányok feladata pedig az új technológiai fejlesztések támogatása, a nulla károsanyag-kibocsátású járművek promotálása a fenntartható fejlődés érdekében, továbbá a globális töltőhálózat kiépítése kell, hogy legyen.

A teljes cikk itt olvasható.

Ajánlott tartalom

A BYD 100 milliárd jüant invesztál intelligens technológiái fejlesztésébe

A BYD 100 milliárd jüant invesztál intelligens technológiái további fejlesztésébe, célja a mesterséges intelligencia és az autóipar rendszereinek összehangolása, és ez által a mindennapi autózás kényelmesebbé, biztonságosabbá tétele - közölte a kínai autógyártó abból az alkalomból, hogy átadták a márka tízmilliomodik, új energiákkal hajtott modelljét tulajdonosának.