Néhány napja írtunk az elektromos chopperről. Rendszeres olvasónk és barátunk azonban kétkedve fogadta az újdonságot, és felteszem, nem volt ezzel egyedül.
Az elektromos motor nagyszerű formája a környezetbarát utazásnak, bár számos mítosz, pletyka kering róla. Így Carl Vogel-hez, a Build Your Own Electric Motorcycle (Építsd fel a saját elektromos motorodat!) című könyv szerzőjéhez fordultunk, adjon választ a kérdésekre.
1. Az elektromos motorok nem elég gyorsak.
A piacon számos elektromos motorkerékpár végsebessége 60 km / h, vagy annál nagyobb. Az Electra Cruiser meghaladja a 80 km / h –s végsebességet. A dolog szépsége abban rejlik, hogy te határozod meg, milyen gyorsan menjen a motorod ( építsd a saját elektromos motorodat ) .
2. Az elektromos motoroknak kicsi a kapacitásuk
Semmi sem állhatna távolabb az igazságtól, de sajnos ez a mítosz már elég széles körben elterjedt. A valóság az, hogy az elektromos motor olyan messzire képes menni, amennyire a legtöbb embernek szüksége van. Míg a lítium-ion akkumulátor drámaian növeli a kapacitást, a technológia még nem áll készen a nagy közúti utazásra. De mi van a kapacitással? A szövetségi kormány jelentése szerint az átlagos napi ingázó távolság az összes motoros utazási módot beleszámítva (autók, teherautók és autóbuszok) összesen 16 kilométer, és ez a szám nem változott jelentősen az elmúlt 20 év adatai szerint. Egy korábbi tanulmány kimutatta, hogy az utazások 98%-a kevesebb, mint 80 km / nap; tehát a legtöbb ember inkább helyben vezet és csak kevés hosszabb utazás számolható el. Az adatok szerint a 160 km-es vagy annál hosszabb vezetések az összes utazás mindössze 17%-a.
Gyakorlatilag minden mai 120 V-os elektromos motor képes lesz megtenni 120 km-t az ún. ’polcról is leemelhető’ alkatrészek segítségével, ha a tömege nem haladja meg a nagyjából 370 kilogrammos súlyt. Ez azt jelenti, hogy egy elektromos motorkerékpár 85%-ban megfelel egy átlagember szükségleteinek. Ha munkába járáshoz használnád – ami feltehetőleg egy olyan hely, ahol van elektromos aljzat -, akkor megduplázhatod a kapacitást, ha munkaidőd alatt töltöd a járművet. Ezen felül, ha a kapacitás nagyon fontos számodra, akkor optimalizálhatod a motort. Ennyire egyszerű.
3. Az elektromos motorok körülményesek
Elég népszerű kérdés: „Tegyük fel, hogy vezetsz, nem vagy közel az otthonodhoz, és mondjuk lemerül az akksi. Mit teszel akkor?” Nos, a szakember kedvenc válasza: „Én ugyanezt tenném, mint amikor kifogy az üzemanyag az autómból: felhívok valakit, rosszabb esetben egy vontatót.” A valóság az, hogy az elektromos motor rendkívül kényelmes.
• Ahol benzint kapsz, ott áramot is – nem léteznek benzinkutak áram nélkül.
• Bárhol hozzájuthatsz áramhoz, elég kevés háztartás működik ma már nélküle.
• Az, hogy bárhol feltöltheted a motort, az az elektromos motorkerékpár elsöprő előnye. „Ja, van még egy. Az okos kis rendszer, ami megszólal, ha el akarják lopni a motorodat.”
• A széles körben rendelkezésre álló 110 V-os elektromos ellátás elég jól működik, ha az elektromos motorkerékpár rendelkezik fedélzeti töltővel, és mondjuk, van nálad hosszabbító. A jövőben, mikor elérhető lesz a „quick charge”, vagyis a gyors töltés, és ezzel együtt a helyi töltőállomások, sokkal könnyebb dolgunk lesz, mint ma a benzinkútnál. Mint ahogyan az otthoni használatból is kiderül, a villamos energia tiszta, csendes, biztonságos, és garantáltan addig marad a kimeneten, amíg szükség van rá.
4. Az elektromos motorok drágák
Bár ez talán igaz, de azért van, mert még kis tételben gyártják őket. Hosszú távon, a jövő technikai fejlesztései sokkal inkább lehetővé teszik majd a költségmegtakarításokat, nem csak az elektromos autók, de az elektromos motorok ügyében is.