A németek uniós szinten betiltanák a benzines- és dízelautókat

A német tartományok azt akarják, hogy 2030 után ne lehessen benzin- és dízelmeghajtású autókat eladni – értesült a Spiegel hírmagazin.

A lap szerint ezzel a német szövetségi felsőház legutóbbi ülésén álltak elő, és nemcsak Németországra vonatkozó, hanem teljes európai uniós tiltást akarnak.  A tartományok az Európai Bizottságtól akarják kérni, hogy tegye elérhetővé “a kibocsátásmentes közlekedést”, és legkésőbb 2030-tól csak olyan autókat lehessen eladni, amelyekből nem jön ki egy gramm szén-dioxid sem. A rendelkezést a szociáldemokraták és a kereszténydemokraták vezette tartományok is támogatják, és a Zöldek is kifejezetten üdvözölték. Tehát a teljes német politikai paletta kiállt a dolog mögött, már ami a tartományok vezetését illeti.

A Zöldek egyébként a parlament jóval nagyobb hatalommal bíró alsóházában is egy hasonló tilalom keresztülvitelét akarják elérni. Erre már csak azért is szükség lenne szerintük, hogy be lehessen tartani a párizsi klímaegyezményt, amely radikális kibocsátáscsökkentést helyez kilátásba a Föld éghajlati viszonyainak stabilizálása, illetve a globális felmelegedés mérséklése végett.

A dolog azért is külön érdekes, mert az autóipar a német gazdaság egyik legfontosabb pillére, és a német gyártók egy-két kivétellel azért nem az energiatakarékos és elektromos autóikról híresek. Viszont a tiltás támogatói szerint pont azért is lenne szükség a szigorra, hogy ezzel is jobban rákényszerítsék az Audit, a Mercedest és a többieket, hogy haladjanak a korral, és komolyabban vegyék az elektromos autók fejlesztését, hiszen ennek elhanyagolásával amúgy is versenyhátrányba kerülnének a konkurenciával szemben, írja az index.hu.

Ajánlott tartalom

Februárban megcsappant az elektromos autók eladása

Februárban 10,1 százalékkal nőtt éves összevetésben a forgalomba helyezett új autók száma az Európai Unióban. A legnépszerűbb választás továbbra is a benzinüzemű kivitel volt, a második legnépszerűbb pedig a hibrid-benzines. Az akkumulátoros elektromos autók részesedése februárban nem változott az egy évvel korábbihoz képest, elmaradt viszont a tavalyi átlagtól.