A jövő városi kis autója, íme

Már beszámoltunk néhány olyan járműről, amely sokkal könnyebbé és környezetkímélőbbé teheti a városlakók számára a közlekedést. Azonban a városban gazdasági szempontból nem csak az utasszállítás, hanem az áruszállítás is fontos szerepet játszik, és Mohammed Ghezel most ez utóbbit igyekezett jobbá tenni.

Az e-Cargo Box névre keresztelt járgány Adam Schachter egy előző dizájnjára hasonlít, és ahhoz hasonlóan ügyel a helytakarékosságra, a flexibilitásra, valamint az energiatakarékosságra is. A miniterepjáró jellegű járművet elektromos motor hajtja, és egy hátsó tárolófülkével rendelkezik, mely egy kihúzható pár keréken helyezkedik el. Így mérete háromféleképpen állítható: kompakt, fél-kompakt és kisteherautó. A kompakt helyzet számít a leg-helytakarékosabbnak, mert így a tároló kazetta függőlegesen helyezkedik el, és kevesebb helyet foglal. Fél-kompakt üzemmódban a hátsó kerekeket félig hátrahúzzuk, így a tároló kissé döntött helyzetbe kerül. Kisteherautó üzemmódban pedig a tárolóegység már vízszintesen fekszik a húzogatható síneken.

e cargo box

Azonban az e-Cargo Box nem csak ilyen módon állítható. Az első kerekek külön működnek, és egy egyszerűen kezelhető kormány rendszerrel vannak összeköttetésben. Ezen kívül egy különleges jelzőrendszert is beleépítettek, amely egy színes kijelző útján pontosan mutatja, hogy a jármű töltöttsége hol is jár. Ennek segítségével a szállító jó előre megtervezheti az útvonalat, tudván a kisteherautó hatótávolságát. Az e-Cargo Box méretéből adódóan tehát megkönnyíthetné a szállítók dolgát a zsúfolt városokban, és nem járulna hozzá a nagyvárosok szmogjához sem.

Ajánlott tartalom

Nagy Márton: az elektromobilitásra való átállás nem lehet sikeres Németország nélkül

Az elektromobilitásra való átállás, az európai versenyképesség javítása nem lehet sikeres a német gazdaság növekedése nélkül - mondta Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter a Hungary Battery Week budapesti konferenciájának második napján, csütörtökön.