A gyártó újabb radikális tervét tette közzé, miszerint átvált a kisautók gyártására, és ez határozza meg a jövőben a fő irányvonalat.
A vállalat szerkezetátalakításra kényszerül, és az értékesítés visszaesése illetve az általános recesszió a luxus és nagyméretű személygépkocsik mellőzését jelenti. A Zöld Autó Kongresszus tudósítói szerint a vezető autógyártó nagyban támaszkodott nagyméretű illetve luxus modelljeire, ez biztosította a profit jelentős részét. Ám az utóbbi években a kis és környezetbarát gépkocsik iránt megnőtt az érdeklődés, és a növekvő kereslet valamint a globális recesszió a fent említett lépésre késztette a vállalatot. A szerkezetátalakítás a nyereséget is óhatatlanul érinti, ezt a jövőben a kisautóktól várják, valószínűleg a közös részek és platformok nagymértékű megosztásával a különböző modellek között. A bejelentés további egymilliárd dolláros költségcsökkentést jelent az eddig ismert 8 milliárd $-on felül.
Ez az időben megtett lépés képessé teheti a Toyotát, hogy agresszív kereskedelmi politikát folytasson a feltörekvő és a többi nagy gyártó által szintén háttérbe szorított piacon.