Startra kész az elektromos meghajtású autó kifejlesztése Németországban. A közlekedéséért felelős Wolfgang Tiefensee miniszter keddi döntésének megfelelően a prototípusokat Berlinben és Potsdamban kezdik gyártani előreláthatólag 2010-ben, majd további régiók következnek. A program befejezésének határideje 2011.

Berlin és Potsdam már készülhet az elektromos meghajtású autók gyártására

Startra kész az elektromos meghajtású autó kifejlesztése Németországban. A közlekedéséért felelős Wolfgang Tiefensee miniszter keddi döntésének megfelelően a prototípusokat Berlinben és Potsdamban kezdik gyártani előreláthatólag 2010-ben, majd további régiók következnek. A program befejezésének határideje 2011.

Az elektromos meghajtású autók kifejlesztése – mindenekelőtt környezetvédelmi okokból – a német kormány egyik központi célkitűzése, amelynek megvalósítására 115 millió eurót irányzott elő. Berlin és Potsdam a fejlesztés, illetve a gyártás szempontjából a fő kedvezményezett, s a cél az, hogy az akkumulátoros és hibrid meghajtású autók a piacon minél előbb megjelenjenek.
A programhoz hozzátartozik, hogy szerte az országban – a benzinkutak mintájára – elektromos töltőállomásokat építenek majd ki. Sőt a terv része az is, hogy a várostervezésben figyelembe veszik az “elektromos mobilitás” követelményeit, ezzel kapcsolatban azonban részleteket nem közöltek.
Berlin és Potsdam mellett Drezdában és Lipcsében, továbbá Brémában és Stuttgartban kerülnek gyártásra az első modellek, mégpedig – mint a szakértők fogalmaztak – integrált koncepcióval, de különböző súlypontokkal.
A közlekedési minisztérium merész álmokat táplál. A célkitűzés az, hogy 2020-ig egymillió elektromos autó száguldhasson az ország útjain. S mindez az illetékes miniszter szerint nem csupán a környezetvédelmet szolgálná, hanem remény szerint jelentős számban új munkahelyeket is biztosítana. Mindenesetre Tiefensee úgy vélekedett, hogy fényes jövő előtt áll a villanyautó.

Ajánlott tartalom

Hétszer több tisztán elektromos jármű közlekedik Magyarországon négy évvel ezelőtthöz képest

A zöld rendszámmal Magyarországon forgalomba helyezett gépkocsik száma 2024. április végére felülmúlta a 96 ezret. A leginkább környezetkímélő, kizárólag elektromos hajtású járművek száma mára meghaladta az 55 ezret (55 256), míg az évtized elején még kevesebb mint 8 ezer (7729) volt belőlük, a klímabarát flotta növekedése bő négy év alatt tehát több mint hétszeres - közölte az Energiaügyi Minisztérium csütörtökön a közösségi oldalán.