A londoni buszjáratok 141-es vonalán hat hibrid double decker áll hamarosan szolgálatba. Az új tömegközlekedési eszközöktől a levegő tisztítását, a forgalom redukálását és a csökkenő üzemanyag-fogyasztást remélik.

Jól ismert londoni buszok hibrid rendszerrel

A londoni buszjáratok 141-es vonalán hat hibrid double decker áll hamarosan szolgálatba. Az új tömegközlekedési eszközöktől a levegő tisztítását, a forgalom redukálását és a csökkenő üzemanyag-fogyasztást remélik.

A B5L Hybrid Double Deck a Volvo jóvoltából kerül az utakra, a gyártó speciálisan nehéz gépjárművekre kifejlesztett technológiájával, az I-SAM rendszerrel felszerelve. A rövidítés az integrált indító, generátor és motor hármasát mutatja. Az I-SAM egy párhuzamos hibridrendszer; az indító, a motor és a generátor a kuplung és a szintén integrált automataváltó között kapott helyet. A rendszer továbbá tartalmaz fékrásegítést, önindítót, szervokormányt, légkompresszort és légkondicionálót.

12 mérföld/órás sebességig elegendő az elektromos motor teljesítménye, ezután már a dízelmotor segítségére van szükség. A forgalmas városi közlekedés illetve adott szakaszon a megállók közelsége miatt, erre ritkán lesz szükség, ezért várnak sokat az új járművektől.

Pontos megtakarítási adatokat még nem közölt a gyártó, azonban a Göteborgban használt Volvo 7700 Hybrid Single Deck a vártnál kiemelkedőbb mutatókat produkált, 30%-kal növelve az üzemanyag-takarékosságot.

Ajánlott tartalom

A hibrid autók eladása továbbra is emelkedést mutat

Csökkent a forgalomba helyezett új autók száma márciusban az egy évvel korábbihoz képest az Európai Unióban az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA honlapjára csütörtökön fölkerült adatok szerint.

Nincs hozzászólás

  1. Kontakt nélküli közvetlen töltőt pedig minden buszmegállóba lehet tenni,és így oda érkezvén, be ki állásnál,és főleg a várakozásnál tölti az akkukat.Így az elektromos teljesítmény további kb 50% al növelhető,mert a legnagyobb energia a meginduláshoz kell,ahogy a megállót a busz elhagyja.

    Áram meg minden nagyvárosban van.

    de ha sokat taglaljuk a a városi közlekedést a végén még megint feltaláljuk a trolit + a villamost.

  2. Ebben igazad van de annak a kiépítése az valószínű sokkal költségessebb mint a meglévő dolgokat átalakítani vagy nem? Symens lobbi és stb…