Környezetvédők megtámadták az M0 körgyűrű északi folytatását

Bíróságon támadta meg a Van Jobb M-nULL Ürömiek és Pilisborosjenőiek Egyesült Környezet és Egészségvédők Szervezete az M0 útgyűrű északi folytatására kiadott környezetvédelmi engedélyt.

A NIF szerdai közleménye szerint a környezetvédő szervezet az M0 útgyűrű 11. számú főút és 10. számú főút közötti szakaszra vonatkozó engedélyt támadta meg. A dokumentumot az Országos Környezetvédelmi, Természetvédelmi és Vízügyi Főfelügyelőség január 7-én adta ki.
Az első tárgyaláson érdemi döntés nem született, a következő szeptember 14-én lesz. A NIF megjegyzi, hogy az engedély végrehajthatóságát nem függesztette fel a bíróság, de a per kockázatot jelent a beruházás előkészítésében, emiatt lassíthatja a további tervezést és engedélyezést.

Az engedély az úgynevezett A1 nyomvonalra szól. Ez a 11. számú főúttól indul, majd budakalászi területeket keresztezve, Budapest északi részén, Békásmegyer Ezüst-hegyi területe alatt már alagútban halad. Itt elsősorban gyümölcsösök és zártkertek vannak. Ezt követően a budakalászi barlangokat északról kerüli meg, majd Budakalász zártkerti területe alatt haladva éri el az ürömi határt. A 1108. jelű Budakalász-Üröm összekötő útnál lévő csomópontig a nyomvonal alagútban halad. Ezután újabb alagút következik, amely keresztezi a Kő-hegyet, majd Üröm és Pilisborosjenő beépített területe között halad a 10. számú főút felé. A 10. számú főutat a pilisborosjenői hulladéklerakó területébe belemetszve éri el. Az M0 forgalmi kapcsolatát biztosító csomópont az új 10. számú főúton fog megépülni.

Ajánlott tartalom

AM: nemzetstratégiai kérdés a hazai vetőmagágazat

Nemzetstratégiai kérdés a hazai vetőmagágazat. A hazai agrártermelés hosszú távú fenntarthatóságához alapjaiban járulnak hozzá a hazai, kiváló minőségű vetőmagok és szaporítóanyagok - mondta Farkas Sándor, az Agrárminisztérium (AM) parlamenti államtitkára csütörtökön Szarvason, az I. Országos Vetőmag-gazdálkodási Konferencia megnyitóján a tárca közleménye szerint.