Szuper-gőzmozdony biomasszával

Amerikai kutatók kísérleteznek egy nagy sebességű gőzmozdony létrehozásával, amelyet szilárd bio-tüzelőanyag táplál.

A Coalition for Sustainable Rail / CSR / tudományos programon együtt dolgozik a minnesotai egyetem, a Sustainable Rail International /SRI/ az amerikai Környezetvédelmi Intézet és a Natural Resources Research Institute /NRRI/. (Aiolus News) A kutatók célja kimutatni, hogy a szilárd bio-tüzelőanyagok és a gőzmotorok modern technológiája életképes és remélik, hogy világrekordot is dönthetnek az ilyen típusú lokomotív számára a 130 km/h sebesség elérésével. Hasonlóan ahhoz, ahogy a mérnökök modernizálták az ősrégi szélmalmokat, amikor kitalálták a szélerőműveket, az SRI egy 1937-es lokomotívot varázsol át a világ első olyan gőzmozdonyává, amely bio-tüzelőanyaggal működik. Az NRRI gyártja hozzá cellulózból a biokarbont, amelyet az alacsony kén – és a nulla széndioxid kibocsátás jellemez. Ehhez jönnek még a hatékonyság emelését célzó módosítások, és az aeronautika modern anyagainak felhasználása. Miután elkészül, mondják a kutatók, a lokomotív nem nagyon fog hasonlítani a régi gőzmozdonyra, mivel egy társuló elem fogja fel a gőzt, hogy kinyerje belőle a hőt és villamos energiává változtassa.

Ajánlott tartalom

Energiatakarékosság új-generációs típusházzal

Szinte az összes, az ÉMI szentendrei Nemzeti Mintaházparkjába tervezett 9 bemutató épület kivitelezése elindult 2024 október közepén. Ezek között a Leier Rába típusháza lesz az egyetlen olyan ház, amely nem könnyűszerkezetes technológiával épül, és amely a tervek szerint 2025. márciusára el is készül.