Tömegével választják a napenergiát Amerikában

Folyamatosan nő a kereslet Amerikában a napenergia iránt, a háztartások tömegével szerelik fel a napelemeket, amiből olyan cégek profitálnak jelentősen, mint például a SolarCity. Igen, az a SolarCity, ami történetesen a Tesla vezéréhez, Elon Muskhoz köthető.

Nos, az elmúlt években összesen 650 MW-ot sikerült telepíteni a társaságnak, most pedig egy negyedév alatt sikerült elérni ennek egyhatodát. Mondani sem kell, hogy ez abszolút negyedéves rekordnak számít a cég életében, nem csak a telepített, hanem a megrendelt kapacitások esetében is. Napenergia-boom?

A SolarCity esetében ami a leginkább vonzó lehet, hogy a háztartások 20 éves szerződés keretében lízingelhetik a napenergia-rendszert, amit így a társaságnak fizetnek. A szerződéseket úgy alkották meg, hogy kezdetben ez ne jelentsen nagy költséget a vásárlók számára, ne legyenek beszerelési költségek. Így a közüzemi számlákat alacsonyabb díjra cserélhetik az ügyfelek, ráadásul még környezetbarát megoldást is választottak.

Közben a SolarCity ezeket a berendezéseket értékesíti különböző partnerek számára, majd visszalízingeli őket. Erre azért van szüksége, mivel a kormányzati adókedvezményeket csak olyan cégek tudják igénybe venni, akik jelentős adóalappal bírnak (A SolarCity a veszteségek miatt nem ilyen.). Így viszont a SolarCity a fizetett és megszerzett lízingdíjak miatti különbségek, és adókedvezmények miatt jelentős forráshoz (Tax Equity) jut.

Nem rövid távú sztori

Az persze tény, hogy a 20 éves szerződések alatt megtérül a SolarCity befektetése (nyilván kiszámolták ők is), ám rövid időtávon a jelentős marketingköltségek, és az általános költségek relatíve magas szintje miatt még nem tud nyereséget elérni a vállalat.

Már csak azért is, mert a marketinggépezetet nem árt minél magasabb hatásfokon üzemeltetni, és minél több ügyfél számára telepíteni a rendszereket. 2017-től ugyanis vélhetően csökken majd a napenergiára adott adókedvezmények mértéke, ez pedig nem jó hír a cég számára sem.

Ez alapján a SolarCity értékét nem a jelenlegi árbevételek, vagy éppen az eredményessége határozza meg. Sokkal inkább az a várható készpénzáramlás, ami majd a jövőben érkezik a cég felé. A SolarCity ezeket az értékeket mindig ki is számítja, ez alapján pedig már közel 3,3 milliárd dollár várható a szerződésekben.

A teljes cikk itt olvasható.

Ajánlott tartalom

Már több mint 5000 nyertese van a Napenergia Plusz programnak

Már több mint 5000 nyertes van a Napenergia Plusz programban - közölte az Energiaügyi Minisztérium (EM) hétfőn.