A szériagyártású elektromos kerékpárok kategóriájában több gyártó is akad a világon, amely azzal reklámozza magát, hogy biciklije képes a 100-as tempó áttörésére.
Hiteles eredmények azonban nincsenek. Egy magyar cég lehet az első, amely megméretteti magát. Az áttörés egyelőre nem jött össze, de nem is kapcsoltak fel a legmagasabb sebességbe, írja a kerekagyblog.hu. Új csúcs felállítására készül az ürömi székhelyű kerékpárgyártó, az M55 Bike. A luxus elektromos kerékpárokra specializálódott cég megpróbálkozik a 100 kilométer per órás hivatalos sebességrekord felállításával. A világban a kerékpáreladások egyre nagyobb részét tesz ki az elektromos bicikli. A vásárlók negyede-ötöde már motoros biciklit vesz magának. A trendet néhány cég úgy igyekszik meglovagolni, hogy az e-bike-ok prémium kategóriáját építi. Közülük többen kiugró teljesítménymutatókkal dobtak piacra a motoros rásegítésű gépeket. Egy német cég tavaly jelentette be, hogy az általa fejlesztett bicikli képes tartósan 100 kilométeres sebességgel haladni. A kategóriában azonban nincs hiteles világcsúcs, a gyorsasági csúcsot a németek sem jelentették be hivatalosan. Ezt az űrt próbálja betölteni az M55. Az első rekordkísérlet a Pannónia Ringen zajlott pénteken, nem a legideálisabb körülmények között. A M55 Terminus sorozat legújabb, de hangsúlyozottan felturbózás nélküli változatára Szőnyi Ferencet, a „Racemachine” néven ismert 20-szoros Ironman triatlonost ültették fel.
A konstruktőrök számításai szerint a pedálszenzoros bicikli az áttételek és a motor teljesítménye révén alkalmas arra, hogy elérje az óránkénti 95-100 kilométert. A pedelec rendszerű meghajtás egyébként kizárólag tekerésre aktiválja a motort, ezért a biciklit a kerékpáros fizikai erőkifejtése nélkül, motorként nem lehet használni. Az erősen megizzasztott Szőnyinek végül „csak” a 76 km/h-s csúcsot sikerült felállítania. A tapasztalt kerékpáros a kísérlet után azt mondta, a kerékpár teljesítménye olyan nagy, hogy azt emberi erővel nem is lehet a teljesen kihasználni. Ez alatt azt értette, hogy az első kísérlet során nem tudta elérni azt a pontot, ahol a legnagyobb áttételű sebességfokozatot is használni tudta volna, ezért rásegítés is kisebb volt. A tervezők kielemezték a csúcskísérlet során begyűjtött adatokat, és változtattak a gép szoftware-n. Az egyetlen alumíniumtömbből kialakított vázú, az utóbbi hónapokban jelentetős áttervezett, és több kilóval könnyített biciklivel a napokban folytatják a rekordkísérleteket, bár a 76,1 km/h magában is tisztes eredménynek számít. A sebességi csúcs mellett megpróbálják az egyetlen töltéssel megtett 150 kilométeres táv rekordját is felállítani. A videó itt látható.