A versenyre nevezhet bármely olyan vállalat, hivatal, intézmény, ahol irodai munka folyik. A díjra pályázhatnak a már környezet- és emberbarát módon üzemeltetett irodák és azok is, akik a közeljövőben térnek át a zöld irodaműködtetésre.
A versenyről
A versenybe bekapcsolódó irodáknak két hónap áll majd rendelkezésükre, hogy a lehető legtöbbet kihozva irodai működésükből Zöld Irodává váljanak. A verseny indulásakor a jelentkezőknek egy tesztet kell kitölteniük, amely alapján felmérjük az induló iroda jelenlegi állapotát, a legnagyobb segítségre szoruló területeket és a segítségnyújtással kapcsolatos igényeket.
Versenyzőink számára folyamatosan segítséget nyújtunk a zöldüléshez:
- A versenyzők megkapják a Zöld iroda kézikönyvet;
- A versenyzőknek félnapos műhelymunka keretében segítünk eligazodni a Zöld Iroda alapismeretekben, lehetőséget biztosítunk számukra kérdéseik feltételére, továbbá tippeket és ötleteket is gyűjthetnek;
- A versenyzők számára telefonon és e-mailben is segítséget nyújtunk a verseny ideje alatt felmerülő kérdésekben;
- Elektronikus hírlevél is támogatja majd a munkát, aminek a segítségével az irodák lépésről lépésre felülvizsgálhatják és javíthatják környezeti teljesítményüket.
A verseny az állapotfelmérő kérdőívek ismételt kitöltésével és egy helyszíni bejárással (audit) zárul, amikor a KÖVET szakértői vizsgálják meg, hogy az adott versenyző mennyit fejlődött a verseny ideje alatt, mennyire aktívan vett részt a versenyben, illetve milyen mértékben tudott megfelelni a Zöld Iroda kritériumoknak.
A versenyzők teljesítményét pontokká számoljuk át. A díjakat egy független zsűri ítéli oda, nyilvános szempontrendszer alapján. A legtöbbet fejlődött – a versenyben a legnagyobb pontszámváltozást elérő – iroda a 2010 Legtöbbet Zöldült Irodája, míg a legtöbb pontot elérő – a versenyben legjobban teljesítő – iroda a 2010 Zöld Irodája díjat kapja meg.
A végeredmény a 2010-es Zöld Iroda Kiállításon ünnepélyes keretek között kerül kihirdetésre.
A verseny célja
Minél nagyobb mértékben megfelelni a Zöld Iroda szempontrendszernek,
amely a Zöld iroda kézikönyv mellékletében megtalálható.
Díjak
2010 Zöld Irodája és Legtöbbet Zöldült Irodája címet négy kategóriában osztjuk ki:
• Nagyvállalati iroda (több, mint 25 irodai alkalmazott esetén)
• Kisvállalati iroda (kevesebb, mint 25 irodai alkalmazott esetén)
• Nagy non-profit iroda (több, mint 50 irodai alkalmazott esetén)
• Kis non-profit iroda (kevesebb, mint 50 irodai alkalmazott esetén)
A verseny menete
Nevezési határidő: 2010. február 1. (hétfő)
Felkészülési időszak: 2010. február 8.(hétfő) – április 23. (péntek)
- Állapotfelmérő kérdőív visszaküldése 2010. február 15. (hétfő)
- Félnapos műhelymunka 2010. február 18. (csütörtök)
- Állapotfelmérő kérdőív ismételt visszaküldése 2010. április 23. (péntek)
Helyszíni auditok: 2010. április 26 – május 14.
Zöld Iroda kiállítás – Díjátadó: 2010. május 18. (kedd)
Nevezési díjak
Kategória* |
KÖVET tagoknak |
Nem KÖVET tagoknak |
110.000 Ft + ÁFA |
165.000 Ft + ÁFA |
|
II. Vállalati < 25 fő irodai alkalmazott) |
55.000 Ft + ÁFA |
80.000 Ft + ÁFA |
III. Non profit szervezetek, intézmények > 50 fő irodai alkalmazott |
65.000 Ft + ÁFA |
95.000 Ft + ÁFA |
IV. Non profit szervezetek, intézmények < 50 fő irodai alkalmazott |
45.000 Ft + ÁFA |
65.000 Ft + ÁFA |
* A jelentkezéskor nem a szervezet mérete, hanem a versenyre jelentkező egység alkalmazottainak létszáma szerinti besorolás, telephelyenként
Jelentkezés, további információ
Jelentkezni a jelentkezési lap kitöltésével és visszajuttatásával lehet. A részvételi díjról a jelentkezést követően átutalásos számlát küldünk. Részvételi lemondást a nevezési határidő napjáig (2010. február 1.), írásban (faxon) fogadunk el.
További információért forduljon Lontayné Gulyás Mónika projektvezetőhöz az 1/473-22-90-es telefonon vagy a gulyas [kukac] kovet.hu címen.