Minden eddiginél erősebb elektromos meghajtású sport- és műrepülőgép építésébe fogott a brit hajtóműgyártó Rolls-Royce.
A nulla károsanyag kibocsátással üzemelő, légcsavaros repülőgépet arra tervezik, hogy képes legyen túllépni az óránkénti 300 mérföldes (480 kilométer/órás) sebességet, ezzel az elektromos repülésben rekorder lenne. A projekt központja a délnyugat-angliai Gloucestershire reptér hangárjában van, ahol a Rolls-Royce minden részlegéből toborzott mérnökök dolgoznak a vállalat szerint történelmi repülőgép megalkotásán – írja a News In Flight. A repülőgép a várakozások szerint már jövőre, 2020-ban a levegőbe emelkedhet, és még abban az évben végrehajthatja a rekordkísérletet. Ez a mai elektromos motorok fejlettségével és teljesítményével már könnyedén elérhető, a probléma az energiaellátással, tehát az akkumulátorokkal van. Ezek a legtöbb esetben túl nagyok és nehezek, kapacitásuk pedig ehhez mérten kicsi. A Rolls-Royce szerint sikerült kifejleszteniük egy olyan, hatezer cellából álló szerkezetet, amely elég könnyű, és a repülés közbeni hőmérsékletváltozást is kelő mértékben elviseli.
Ez az eddig épített legerősebb olyan energiacella, amelyet repülőgépbe szánnak, már csak az üzemelés közbeni hűtését kell megoldani. Az akkumulátor kapacitása is elég nagy, 200 mérföldes út megtételére lesz elegendő egy teljes feltöltéssel, tehát a London és Párizs közötti légvonalbeli távolságot közbenső leszállás nélkül leküzdi a repülőgép. A gépet három motor hajtja majd meg, ezeket az oxfordi székhelyű YASA szállítja. A teljes cikk itt olvasható.