Újabb lépést tett az elektronika és a kerékpár összeházasításban a Mitteldeutsche Fahrradwerke AG, más néven MIFA. A nagy német kerékpárgyártó X-PESA nevű gépe állítólag megszünteti a lánc áttételt.

A következő láncszem a lánc nélküli e-bike

Újabb lépést tett az elektronika és a kerékpár összeházasításban a Mitteldeutsche Fahrradwerke AG, más néven MIFA. A nagy német kerékpárgyártó X-PESA nevű gépe állítólag megszünteti a lánc áttételt.

Az Institut für Automatisierung und Informatik és a Harz Főiskola közreműködésével megalkotott új biciklin a pedál nincs direkt kapcsolatban a meghajtott kerékkel, írja a kerekagy.blog.hu. A kerékpáros egy generátort teker, a kereket pedig az általa megtermelt áram hajtja egy agyba épített elektromotor segítségével. Az emberi áramtermelést természetesen akkumulátoros rásegítés is kiegészíti. A kerékpár elektronikus vezérlő egységét okostelefonnal lehet irányítni Bluetooth-on keresztül. A gép használhatóságát és a valódi paramétereket még nem láthatta közönség, a prototípusról videót sem tettek közzé, így nem lehet tudni, hogy a generátor, a motor és az akkumulátor együtt mennyit nyom, és hogy a pedállal termelt energia valójában mire elég. Tény, hogy nem az X-PESA az első kísérlet a lánc elhagyására. Az Eurobike 2012-es kiállításon mutattak be két új kerékpárt, a Mando Footlose és a PG Bikes Blacktrail 2-t, amelyekkel más gyártók is elindultak az e-bike fejlesztések ezen irányába. A MIFA mérnökei mindenesetre már most is büszkék, hogy a prototípussal sikerült meghaladni egy régi problémát, és belépni egy teljesen új fejlesztési területre.

-

Ajánlott tartalom

Februárban csaknem kétszer annyian béreltek MOL Bubit, mint egy évvel ezelőtt

A februári jó időjárás miatt csaknem kétszer annyian béreltek MOL Bubit, mint az előző év azonos időszakában - közölte a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) szerdán az MTI-vel.

Nincs hozzászólás

  1. ez milyen e autó?