Ha van egy termék, amelyik a „tervezett elavulást” reklámozza óriási neon betűkkel, akkor az az iPad. A héten megjelent új terméket nem sokkal elődje után dobták piacra, így minden fogyasztó feltehetné a kérdést: miért nem az előző termék jelent meg a frissített tulajdonságokkal?
Az új iPad 2 még mindig nem rendelkezik SD kártya olvasóval, sem USB port-tal, és külön kiegészítő nélkül külső képernyőre sem lehet csatlakoztatni. Emellett sok kézenfekvő alkalmazás kimaradt a készülékből, melyet a fogyasztók elvártak volna, de a közeljövőben egy újabb kiadásban elérhető lesz. Következtetésképp az egyetlen, amit mondhatunk, hogy amíg az Apple állítása szerint- a zöld magatartást még a design-nál is fontosabbnak tartja, sajnos egyáltalán nem így viselkedik. Az új verzióban pont annyi változás van, amiért megéri lecserélni az iPad-et az újabb készülékre. Ez a marketing stratégia pedig nagyon is jól működik, iPad felhasználók ezrei adták el, vagy dobták ki az elavult termékeket, hogy újabbat vásároljanak. Nem egy környezettudatos hozzáállás sem az Apple, sem annak fogyasztói részéről. Fontos megemlíteni, hogy az Apple jó munkát végez a csomagolás minimalizálása, az energiahatékonyság, és a rengeteg toxikus anyag elutasítása terén. Azonban, hogy ne tűnjön mindez képmutatásnak, elegendő lenne akkor kijönni egy új modellel, amikor a technológia valóban úgy kívánja.
Értékesítési adatok
Elemzők szerint közel egymillió darabot adtak el az Apple iPad készülékének új verziójából árusításának első hétvégéjén, ez jelentősen több, mint amikor a múlt év áprilisában piacra került a táblagép első változata, “Nem lennénk meglepve, ha az Apple egymillióhoz közeli IPad2-et adott volna el” – mondta Scott Sutherland, a Wedbush Securities elemzője. A Best Buy üzletlánc pénteken már közölte, hogy néhány boltjában az árusítás megkezdése után 10 perccel már kifogytak a készletekből.