Először vezeti hibrid modell az éves autó-eladási rangsort Japánban

A Toyota Prius a legnépszerűbb autó Japánban: márciusban az előző évi 5.997-nek közel hatszorosára, 35.546 darabra nőtt a hibrid üzemeltetésű Prius forgalma – derül ki a japán autókereskedők szövetségének statisztikáiból.

A Prius már a 11-ik hónapja vezeti a havi eladási listát, és ezzel első alkalommal került hibrid jármű az éves eladási ranglista élére is. A 2009-es (2010 márciusában zárt) pénzügyi évben a Toyota 277.485 Priust adott el, közel négyszer annyit, mint az előző pénzügyi évben.
Az előző évi bázis értéket a pénzügyi-gazdasági krízis hatása nyomta le, az idei adatot pedig a kormány autóvásárlás ösztönző intézkedései emelték meg. A két torzító hatás kiegyenlítődésére májustól lehet számítani, különösen a februári visszahívások tekintetében.

A Toyota februárban 223.068 hibrid autó, közöttük a legújabb Prius modell visszahívását jelentette be Japánban. A világon összesen 8,5 millió autót rendelt vissza javításra a Toyota.
A Prius esetében Japánban három-hat hónapot kell várni a megrendelt modellre.
Az idén februárban 27.008 Priust adtak el Japánban, míg tavaly februárban 4.524 darabot.
A március havi és a 2009-es éves eladási lista második helyén a Prius vetélytársa, a Honda FIT áll, 23.076-os márciusi és 173.154 darabos éves eladási számmal.

Ajánlott tartalom

A BMW Group tervezőmérnökei bemutatják a Neue Klasse minden érzékszervet átható élményét

A milánói Salone del Mobile dizájnhét keretében a müncheni központú vállalatcsoport reflektorfénybe gurítja a jövő holisztikus vízióját.