Forrás: orgio

Így tervezik a hidrogéntermelést a jövőben

A globális hidrogéntermelés 2030-ra a korábbi növekedési ütem alapján a jelenlegi 95 millióról évi 110 millió tonára, 2040-re pedig várhatóan 240 millió tonnára emelkedik – állapítja meg a Roland Berger tanácsadó cég tanulmányában, amelyről közleményben tájékoztatta az MTI-t szerdán.

Hibrid napelemes rendszerek akkumulátorral, elérhető áron. Kalkuláljon itt ingyenesen! (x)

A társaság 2030-ra vonatkozó elemzése szerint a kereslet egyre diverzifikáltabbá válik: a feldolgozóipar mellett, amely a megtermelt hidrogén közel felét (48 százalékát) fogja felhasználni, a mobilitási és az energiaágazat is jelentős szerepet játszik majd a keresleti oldalon, 30, illetve 15 százalékkal. Az épületek fűtése a kereslet hét százalékát teszi majd ki – írták. Az előrejelzésük szerint a zöld hidrogén projektek kapacitása 2030-ra 119 gigawattra (GW) nő, amely mintegy fele a kormányzati vállalásoknak, és ötöde annak a szintnek, amellyel tartható lenne a Párizsi Klímacsúcson meghatározott 1,5 Celsius fokos globális átlaghőmérséklet-növekedés. Szakértők szerint a következő évtized kritikus lesz a hidrogénipar számára, különösen a zöld hidrogéntermelés, és ezáltal a szén-dioxid-mentesítés területein várható jelentős előrelépés. A Roland Berger szakértői szerint 2030-ra a tiszta hidrogén aránya elérheti a 12 százalékot.

A jelentésben hangsúlyozzák: a hidrogénstratégia sikere azon múlik, hogy sikerül-e olyan gazdasági keretet megalkotni, amely a tiszta hidrogént megfizethető alternatívává teszi. Pozitív példaként hozzák fel az Egyesült Államokban a zöld átmenetet támogató szabályozást (Inflation Reduction Act), amely adókedvezményekkel támogatja a tiszta hidrogén előállítását, valamint Európában a fenntartható repülési üzemanyagok és az alternatív üzemanyagokra vonatkozó kvóták meghatározását, amelyek megbízható piacot teremtettek a hidrogén számára. Az évtized hátralévő részében a központi feladat egy strukturális keret létrehozása, mert az elszigetelt ösztönzők és szabályozások elszigetelt projektekhez vezetnek – emelte ki a Roland Berger partnere, Schannen Frigyes a közleményben.

Ajánlott tartalom

Az Egyesült Királyságban kevesebb elektromos autó fogyott a tavalyihoz képest

Az Egyesült Királyságban 59 467 autót gyártottak márciusban, 27,1 százalékkal kevesebbet az egy évvel korábbinál. Tavaly augusztus óta először jegyeztek fel éves csökkenést - derült ki a brit autógyártók és autókereskedők szövetségének (SMMT) honlapjára csütörtökön felkerült statisztikából.