Japán most vág bele az etanol mint gépjármű-üzemanyag vizsgálatába

A japán környezetvédelmi minisztérium – más országokhoz képest lemaradva – hároméves megvalósíthatósági tanulmányba kezdett az E10 jelű, alternatív gépjármű-üzemanyaggal kapcsolatban.

Az Egyesült Államokban és Thaiföldön ez az üzemanyag-keverék már forgalomban van. Jelenleg Japánban az E3 üzemanyag engedélyezett, amelyben a benzinhez három százalékban kevernek biomassza-alapú etanolt.

A szigetországban nincs forgalomban olyan gépjármű, amelyben használható lenne az E10-es üzemanyag, de japán autógyártók külföldön értékesítenek ilyen keverékkel üzemelő autókat. A minisztérium hétfőn közölte, hogy a kísérleteket két irányban engedélyezte: az oszakai prefektúra kormányzata az építési hulladékból előállított etanolt vizsgálja, a Japán északi térségében (Hokkaido) fekvő Tokachi térségében pedig a mezőgazdasági hulladékból előállított etanolt tanulmányozzák.

Még ha engedélyezik is Japánban az E10-es üzemanyag használatát, a hazai alapanyagok jelenleg túlságosan korlátozottak az etanolgyártásra. Japán tavaly mindössze 90 ezer liter etanolt állított elő biomasszából, a kormány által támogatott kísérleti üzemekben.

Ajánlott tartalom

Mit kell tudni az elektromos autók alkatrészeiről?

Az akkumulátor képessége egy elektromos autóban elektromos energiát tároló keretként, azonnali áramlású villamos energiaként (DC) működik. Ha a szabályozó jelet kap, az akkumulátor egyenáramú elektromos energiát küld az inverterbe, hogy aztán a motor meghajtására használhassa. A felhasznált akkumulátor egy olyan akkumulátor, amely úgy van megszervezve, hogy egy úgynevezett lábon álló akkumulátor csomagot alakítson ki.