A japán környezetvédelmi minisztérium - más országokhoz képest lemaradva - hároméves megvalósíthatósági tanulmányba kezdett az E10 jelű, alternatív gépjármű-üzemanyaggal kapcsolatban.

Japán most vág bele az etanol mint gépjármű-üzemanyag vizsgálatába

A japán környezetvédelmi minisztérium – más országokhoz képest lemaradva – hároméves megvalósíthatósági tanulmányba kezdett az E10 jelű, alternatív gépjármű-üzemanyaggal kapcsolatban.

Az Egyesült Államokban és Thaiföldön ez az üzemanyag-keverék már forgalomban van. Jelenleg Japánban az E3 üzemanyag engedélyezett, amelyben a benzinhez három százalékban kevernek biomassza-alapú etanolt.

A szigetországban nincs forgalomban olyan gépjármű, amelyben használható lenne az E10-es üzemanyag, de japán autógyártók külföldön értékesítenek ilyen keverékkel üzemelő autókat. A minisztérium hétfőn közölte, hogy a kísérleteket két irányban engedélyezte: az oszakai prefektúra kormányzata az építési hulladékból előállított etanolt vizsgálja, a Japán északi térségében (Hokkaido) fekvő Tokachi térségében pedig a mezőgazdasági hulladékból előállított etanolt tanulmányozzák.

Még ha engedélyezik is Japánban az E10-es üzemanyag használatát, a hazai alapanyagok jelenleg túlságosan korlátozottak az etanolgyártásra. Japán tavaly mindössze 90 ezer liter etanolt állított elő biomasszából, a kormány által támogatott kísérleti üzemekben.

Ajánlott tartalom

Februárban megcsappant az elektromos autók eladása

Februárban 10,1 százalékkal nőtt éves összevetésben a forgalomba helyezett új autók száma az Európai Unióban. A legnépszerűbb választás továbbra is a benzinüzemű kivitel volt, a második legnépszerűbb pedig a hibrid-benzines. Az akkumulátoros elektromos autók részesedése februárban nem változott az egy évvel korábbihoz képest, elmaradt viszont a tavalyi átlagtól.