Zöld autók versenyeztek

Harmadik alkalommal startolt el Miskolcon a Föld napja alkalmából rendezett progresszív szemléletű, városi ökoautóverseny, az Elektromobil-futam; a megmérettetésen a műszaki megoldás alapján a Miskolci Egyetem hallgatói közül verbuválódott Gépész Car nevű csapat kreációját díjazta első helyezéssel a zsűri, és a közönség szavazatai alapján ők büszkélkedhetnek a „legdizájnosabb” autóval is.

A már hagyományos miskolci versenyt a Robert Bosch Power Tool Kft. szervezte. A jövőbe tekintő futamon induló gépeket magyar felsőoktatási intézmények hallgatói csapatai tervezték és építették, hajtásukról 6-6 darab litium-ionos akkumulátor táplálta Bosch kéziszerszám gondoskodott, így a 69 járgányt összesen 480 fúró hozta mozgásba, amelyeket a pisztoly eldördülésekor a startvonalon illesztettek a csapatok versenygépeikbe.  A mérnökhallgatók számára a versenykiírás a meghajtáson kívül tág fejlesztési teret biztosított, ezért a küzdelemben a legkülönfélébb, és olykor rendkívül meglepő konstrukciók, hajtásláncok, futóművek és fékrendszerek mérkőztek egymással. Az ökoversenyautók esetében az önsúly és a pilóta tömege is meghatározó tényező volt, ebben a versenyműfajban nem csupán a kilók, hanem a dekák is számítottak, tehát az amúgy sem nehézsúlyú Elektromobil-pilóták a futamok előtt nem lakmározhatták magukat degeszre.

 

    Horváth Attila, a versenyt szervező Robert Bosch Power Tool Kft. gyárigazgatója kiemelte: a cég számára öröm, hogy a technológiai innovációt szimbolizáló, a közép-kelet-európai mérnökhallgatókat megmozgató verseny egyúttal Miskolc egyik legfontosabb és leglátogatottabb városi közösségi eseményévé válhatott”. Az eredmények szerint a műszaki megoldás alapján a Miskolci Egyetem hallgatói közül verbuválódott Gépész Car nevű csapat kreációját díjazta első helyezéssel a zsűri, és a közönség szavazatai alapján ők büszkélkedhetnek a „legdizájnosabb” autóval is. A kecskeméti GAMF karról érkező Racsni EMT csapat versenygépével a gokartos múlttal is bíró Bognár Alex futotta a leggyorsabb köridőt, így övé az idei Elektromobil-verseny legjobb pilótája cím. A körversenyek végső győztese, azaz az idei év Leggyorsabb elektromobilja címet a kecskeméti GAMF Racsni EMT csapata által épített jármű vívta ki. A Bosch csoport legjobb Elektromobilja 2011-ben címmel pedig egy éven át a társaság budapesti fejlesztő központjának mérnökeiből verbuválódott Low Hanging Kardántengely nevű csapat büszkélkedhet. A verseny győzteseit a tárgyi nyeremények és természetesen a megtisztelő cím mellett stuttgarti tanulmányúttal jutalmazták a szervezők.

 
    Az egésznapos programkavalkádot veteránmotor-kiállítás, gyerekrajz-kiállítás és robotbemutató színesítette. A miskolci verseny ez évre részévé vált a műszaki felsőoktatásban résztvevő kreatív hallgatók életének, a borsodi megyeszékhely egy napra a mérnökök nemzetközi szintű fellegvára volt, hiszen hat országból több ezer hallgató – versenyzők, szurkolók – lepte el a várost, hogy ismét bebizonyíthassák, az “Életre tervezve” nem csupán egy jól csengő szlogen.

Ajánlott tartalom

Energiatakarékosság új-generációs típusházzal

Szinte az összes, az ÉMI szentendrei Nemzeti Mintaházparkjába tervezett 9 bemutató épület kivitelezése elindult 2024 október közepén. Ezek között a Leier Rába típusháza lesz az egyetlen olyan ház, amely nem könnyűszerkezetes technológiával épül, és amely a tervek szerint 2025. márciusára el is készül.