A Peugeot 3008 HYbrid4 kapja a Kutatás és Innováció 2011 Díjat, amelyet a MAAF 2011 Környezetbarát Autó Díj keretében osztanak ki.

A Peugeot 3008 HYbrid4 kapja a Kutatás és Innováció 2011 Díjat

A Peugeot 3008 HYbrid4 kapja a Kutatás és Innováció 2011 Díjat, amelyet a MAAF 2011 Környezetbarát Autó Díj keretében osztanak ki.

Az idén hetedik alkalommal megrendezett szavazáson az újságírókból álló zsűri a Peugeot-t jutalmazza, amely a világ első dízel-hibrid autójának közeljövőben történő piacra dobásával válaszol a környezetvédelem kihívásaira. A HYbrid4 technikával készült Peugeot 3008 az első dízel-hibrid gépkocsi a világon, amely kereskedelmi forgalomba kerül. Ez az autó teljesíti a márka környezetvédelmi elvárásait, e mellett érzelmekkel teli vezetési élményt garantál. Neve, a HYbrid4, a hajtóműre utal, amelyben dízelmotor (2.0 literes HDi FAP 120 kW / 163 LE) működik együtt villanymotorral (27 kW / 37 LE). Mivel a dízel kevesebbet fogyaszt a benzinmotornál, eszményi alap a hibridhajtáshoz.

 
A dízel-hibrid technika nem csak kitűnő tulajdonságaival, hanem takarékosságával is kitűnik. A 3008 Hybrid4 fogyasztása ugyanis 100 km-ként 3,8 litertől, CO2-kibocsátása pedig km-ként 99 grammtól indul. Ezek az értékek 35 százalékos áttörést jelentenek az ugyanolyan méretű, hasonló felszerelésekkel és megoldásokkal ellátott autókhoz képest. Az újságírókból álló zsűri a Peugeot 3008 HYbrid4 modellnek ítélte a Kutatás és Innováció Díjat, amelynek célja, hogy széles körben megismertesse a környezettudatosabb jövő megteremtésében kulcsszerepet játszó, újító szellemű megoldásokat.
A teljes cikk itt olvasható.

Ajánlott tartalom

A napenergiával működő autók rejtélyes világa feltárul

2030-ra 60 százalékkal csökkenhetnek a napelemes autók költségei.